gyro ondersteboven geplaatst

Heren/dames,
met dit mooi weer wat we nu hebben ga ik toch een vraag stellen en hoop dat er iemand is die het leest.
Ik heb op mijn hk250gt een hk401b gyro met een ds420 servo geplaatst.Afgesteld zodat ie in normaal modus recht blijft.
De gyro is gemod dus extra met lijm en schuim vulling(zoals denk ik bekend bij vele)
Nu heb ik de gyro onderste boven hangen en is mijn vraag het volgende...

.....In een futuba ff7 zender moet je dan de gyro settings anders instellen dan normaal, omdat ie onderste boven hangt
Of maakt dit totaal niet uit?
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
mvg phil

Wanneer de gyro het normaal gemonteerd goed deed en je hem nu op zijn kop monteert dan zou je de corrigeerrichting van je gyro moeten reversen. En zou in principe je stuurrichting van de rudder gelijk moeten blijven.
Het is echter simpel te controleren.
Plaats je staartbladen verticaal en zie het als het roer van een schip en beredeneer gewoon simpel of je neus de goede kant op gaat als jij met je rudder stuurt.
Om de corrigeerrichting te bepalen moet je hem in HH zetten. Vervolgens naar 1 kant sturen en de knuppel loslaten. Als je dan de heli die kant op beweegt zou de servo hierdoor moeten bewegen. Als hij niet beweegt corrigeert hij verkeerd om en moet je die van richting wisselen op de gyro.

Voor de werking van de gyro maakt het niks uit of hij ondersteboven staat of rechtop. Stel dat je inverted gaat vliegen, dan heb je toch hetzelfde :)

dan hangt heel je heli ondersteboven :)
Als je de gyro ondersteboven op je heli plakt verandert de corrigeer richting

Voor de gyro op zich is het geen probleem.

gyro

Heren bedankt,
sturen die ie goed links op de zender is op de neus links en andersom ook.
En inderdaad als je inverted vliegt dan zit de boel ook onderste boven.
Had ik even niet bij na gedacht........(ik vlieg trouwens ook geen inverted)
Dan ga ik verder even wat afstellen.
Bedankt voor zover
phil

Haha ! Je hebt gelijk, de werking draait dan idd om bedenk ik mij net, maargoed, het is simpel op te lossen.

Back