gyro probleem ?!?!?

hallo allemaal,
gister ontdekte ik dat de tailboom van mijn trex 450 krom stond, vanmiddag heb ik hem vervangen en alles weer mooi recht terug op zijn plaats.....

natuurlijk even uit testen......

maar wat blijkt dat bij het opstijgen de heli gaat rond draaien en liet ik de heli maar op de grond. ik denk dat het een gyro probleem is maar wat of waar dat zit is nou mijn vraag. het kan niet liggen aan de stuurrichting van de servo want die heb ik gewoon zo terug gezet hoed die stond en die heeft het altijd gedaan (lijkt mij)

het gaat hier om een futaba GA410 gyro
de instellingen in mijn zender staan als volgt :

swicht B (knop / hendel)

up A 100 %
DN N 100%

de percentages kloppen niet.....
maar hoewel ik die verander de heli blijft het zelfde doen

alvast bedankt

mvg nander

Als servo en hekrotor verder hetzelfde zitten en d gyro heb je ook niks aan veranderd, dan is de kans érg groot, dat je de belt verkeerd gedraaid hebt, en dan draait nu waarschijnlijk de hekrotor de verkeerde kant uit....

Groet, Bert

Dat is de snaar aandrijving Nander
Jij heb de staartboom vervangen en daar zit een "belt"snaar in en die moet 90gr gedraaid gemonteerd worden zie ook de Manual

mag ik vragen wat ''de belt'' is of betekent ?

alvast bedankt voor de reactie

nander

Dat is die rubbere riem die je tail aandrijft, die gaat dus door je tailboom heen. Als je op je tailblades kijkt draait hij dan met de klok mee of er tegen in ? De riem wordt in de boom een kwartslag gedraaid, als jij hem nu de verkeerde kant op hebt gedraaid is de kans groot dat je tail rotor nu rechtsom draait ipv tegen de klok in ;)

ha ha mooie timing van Jeroen en Jeroen

de rubbere riem draait tegen de klok in
dus hoe kan ik dit het beste oplossen...?

de tailboom loshalen en de rubbere riem draaien ? of is dit helemaal verkeerd ?

ooohjaaaa mannen !!

ik heb even de manual opgezocht en daar stond het allemaal in, hij draait nu de goeie kant op.

bedankt voor al jullie hulp !

zo zie je maar een kort maar krachtig draadje !
ik laat jullie weten of hij de lucht in ingegaan :)

yep... is opgelost even mee gevlogen staart vliegt nu stukken beter.

nu het bladspoor nog....................:)

heb je de heli zelf gebouwd of overgenomen van iemand?

wellicht een idee om alles eens te checken als je 'm over genomen hebt.
staat de swash recht, is de pitch van de bladen oké, zit alles nog goed vast.

ik/ we hebben hem zelf /samen gebouwd zeg maar......

iemand uit me straat heeft me veel geholpen met deze heli te bouwen maar ik weet niet of dat deze kop was, in die tussentijd heb ik al heel wat gecrasht en daarom ook al heel wat vervangen.

linkjes van de kop even gelijk gezet maar komt niet van de grond af...

kan ik dan mijn th-curve veranderen ?
hij staat als volgt :

100
85
70.5
50
0

Nander misschien is het beter als je er iemand naar laat kijken die ervaring heeft met helikopters voordat er straks echt wat mis gaat. Niet rot bedoeld maar heb je je ook al goed ingelezen over hoe een heli werkt en hoe je hem moet afstellen ? Bedoel je met TH curve throttle hold curve...want daar ga je de heli niet mee van de grond krijgen. Waarschijnlijk is je pitch niet goed afgesteld maar ik adviseer je echt eerst eens goed te lezen hoe het af/instellen van een helikopter werkt ;)

http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372

Laatst bewerkt door een moderator:
pitch stond inderdaad verkeerd heb er even naar gekeken...

maar wat ik nu ga vertellen is misschien heel erg raar.
ik was aan het vliegen en op één of andere manier gaat mijn heli in een flits om hoog zonder dat ik gas geef in één keer boem en dan nog maar op de grond krijgen....

gelukkig nog heel maar hebben jullie er ooit van gehoord ?

alvast bedankt,

nander

dus, als je throttle al redelijk hoog staat, zal het daar wel aan liggen dat je niet los komt?

hoeveel graden staan je bladen bij midstick (ff motordraden lostrekken...)
en hoeveel graden bij stick omhoog?

ff paar reacties gemist ;-)

trouwens, nee, nooit van gehoord.
kan niet, onmogelijk.

ALS de heli goed in elkaar zit!!!!
dat zit hij waarschijnlijk niet.

Laat de heli maar even staan Nander tot er iemand naar gekeken heeft. Een heli schiet niet zo omhoog zonder gas...tenzij jij de idle up switch omgooit en je daar een verkeerde throttle curve en pitch curve op hebt staan. Wat is trouwens je leeftijd want dat staat niet bij je gegevens.

Back