gyro probleem

Hoi Allemaal,

Kunnen jullie me helpen met een gyro probleempje?
Ik ben een 450 klase heli aan 't laar zetten om in een md500 te monteren.
ik had er een kleine simpele gyro by gekocht, maar deze had geen deftige heading hold dus heb ik een betere gekocht. De G401B. Zou volgens vele forums even goed zijn als de futaba, maar kost maar 34 $.
De statische tests gingen heel goed, uitslag van de servo (hs81mg) staat aan beide kanten rond 65% voor volledige uitslag.
Hij houdt heel mooi zijn heading, maar wil de staart niet stil houden. Zelfs wanneer ik de gain op 15% heb staan, schud hij nog met de staart, maar reageerd wel veel trager.
Is de servo te traag? Of is er ander probleem waardoor hij dit zou doen?
Alle hulp is welkom

Thx
Tom

Zitten je staartblaadjes er goed op ? (draairichting)
Is de snaarspanning niet te slap ?
Met die servo zou hij het wel moeten doen zonder problemen, alhoewel een snellere beter zal werken. Let op of er niets zwaar loopt, de tailslider wil weleens zwaar overhet asje gaan.

Check eens hoe de gyro geplaatst is in de heli,het is mogelijk dat je dubbelzijde schuimtape gebruikt dat teveel speling geeft. de gyro kan dan gan trillen door de motor waardoor je constant extra correctie krijgt van de gyro waardoor de staart blijft trillen..

ik heb een soortgelijk probleem gehad met mij Hirobo Lama 30

Is dit probleem al opgelost? zo ja, wat heb je gedaan?

Het lijkt erop dat de draaisnelheid van de rotor te laag is. Hierdor is de authoriteit van de staart niet hoog genoeg t.o.v. de torque van de hoofdrotor.
hierdoor gaat de heli overcompenseren (moet te grote uitslagen maken en loopt daardoor achter de feiten aan).
Hierboven wel uitgegaan van de juiste draairichting van de tailblades.

Dus verander je throttle-curves (meer) en/of je pitchcurves (minder).

groet

Back