gyro/servo reverse?!?

Beste modelbouwers,

Ik heb een Trex met op de houder van de staartbuis een gyro. Die zit weer aangesloten op een servo voor de staartbesturing, maar dat is het pronleem niet :wink:

Al ik de gyro aansluit en op zijn fuctie controleer werkt hij precies in de tegenovergestelde richting, dan draai ik de gyro maar dan doet hij iets heel geks; de servo werrkt gereversed. Nou tot nu aan toe leek het simpel de servo in het zender menu reversen maar dan pakt hij de gyro weer mee?? :| :evil: Iemand zij tegen mij: "denk ook eens om je revo instellingen!" dat zou de cockpit wel ondersteunen maar volgens mij staat het niet letterlijk in het menu. Wie o wie kan mij helpen en eventueel alles omstreeks de "revo" funcite kunnen uitleggen?

gr,

niels

Hoi, Als je de gyro reversed draai je dus de gyrowerking om en niet de stuuruitslag van je servo.

Als het een heading hold gyro is, geen Revo (lution mixing) gebruiken.
Als de gyro tegenover gesteld tegenwerkt maar de servo de goede kant uit slaat met sturen: Gyro reversen als dat mogelijk is (schakelaartje op de gyro) of anders de gyro op de kop monteren.
Als de gyro goed tegenwerkt maar de servo verkeert stuurt: Servo reverse op het ruder kanaal. (Fut / hitec: kanaal4)
als beide fout zijn: beide bovenstaande aanpassingen uitvoeren.

ik heb net even gekeken maar het blijkt dat mijn servo slechts een kant op kan draaien als ik de stik naar beiden kanten beweeg gaat de servo beide kanten op een andere servo deed het wel dus het probleem is opgelost!

Waar zou dat aan liggen een doorgebrande potmeter soms (foutje :wink: )

Back