Gyro stuurt servo niet aan

Heren,

Ik heb een HK450GT met een HK401B gyro en een digitale servo

Nu heb ik een probleem:

als ik de heli aanzet, en ik ga met mijn rudder stick heen en weer, gaat mijn staartservo netjes heen en weer. Maar als ik de staart met de hand beweeg, reageert de gyro hier totaal niet op.

Ook als ik HH aanzet, slaat de servo VOL naar 1 kant uit. Ik kan dan trimmen wat ik wil hij komt niet van de plek.

Wat kan dit zijn ?

Alvast bedankt!

Probeer even te ititialiseren in HH mode.

Als die dan nog de servo niet aanstuurt, even kijken op hoeveel procent de gain staat. sommige gyro's doen niks als er 0 of 1 procent gain opstaat(Misverstandje in de zenderprogramming)

Weet je zeker dat je Normaal/Reverse schakelaar goed staat. Zo contoleer je e.e.a.
De juiste werkrichting van de van de gyro en de staartservo kun eenvoudig controleren. Je doet dat in ieder geval als je de gyro of de staartservo vervangt. Je controleert dat op de volgende manier:
1. De juiste instelling van de ‘servo reverse’ schakelaar voor de staart op je zender:
I. Trek de draden van de motor, zet de zender aan en sluit de accu aan;
II. Ga achter je helikopter staan en duw de linker stick (rudder) naar rechts. Tijdens het bewegen van de stick moet de arm (hevel) van de servo naar de neus van de helikopter bewegen. Is dat niet zo zet dan de ‘servo reverse’ schakelaar op je zender in de andere stand.

2. De juiste instelling van de ‘Normaal/Reverse’ schakelaar op de gyro:
I. Trek de draden van de motor, zet de zender aan en sluit de accu aan;
II. Ga achter je helikopter staan en draai de neus van de helikopter een stukje tegen de wijzers van de klok in. Tijdens het tegen de wijzers van de klok draaien van de helikopter moet de arm (hevel) van de servo naar de neus van de helikopter bewegen. Is dat niet zo zet dan de ‘Normaal/Reverse’ schakelaar op de gyro in de andere stand.
Groeten
Martin

Heren,

Erg bedankt voor alle info, maar aan de instellingen lag het niet. Ik heb alles geprobeerd, en uiteindelijk dacht ik, laat ik de gyro eens open maken.

Nu bleek dat het printje waar de sensor opzat los zat en alle soleerverbindinkjes gebroken waren. Als ik hem aanzet en ik duw dat printje naar 1 kant zodat de soldeerpuntjes elkaar weer raken doet ie het weer.

Resultaat, gyro in prullenbak en een goeie kopen.

Toch bedankt!

Back