Gyro voor trex 500

Ik heb een t-rex 500 en ik zoek een goedkope goede gyro. (max 60€)
Ik had een goede gyro maar die is kapot gegaan. (de staart zwabberd opeens).
Dus nu wil ik graag een goedkopen gyro om te kijken of die wel goed is.
Alvast bedankt,
Nick.

Align GP790 zag ik bij Live-Hobby.de voor net geen 70 euro:
** Live-Hobby.de ** Your RC Model Shop for Helicopter and Parts Align SMM-Gyro GP790 # HEG79001 HEG79001 - www.live-hobby.de

Of een Spartan Quark bij fast-lad.co.uk voor 77 euro:
Spartan Quark MEMS AVCS Gyro Black Case quarkblack

Geen idee hoe goed die Align gyro's zijn, die Spartans zijn iig erg goed.

Als je binnen je budget wilt blijven en toch een fatsoenlijke gyro wilt hebben, dan wordt het toch 2e hands (ook geen ramp). Met een beetje zoeken moet je volgens mij wel een Futaba GY401, Spartan DS760 (of Quark) of Align GP780 (of zo) voor 40-60 euro kunnen vinden.

Ik heb al eerder een align gp780 gehad, geen goede ervaring mee, de staart zwabbert steeds heen en weer. Iemand van de vliegclub zei dat hier waarschijnlijk een software fout in zat, ik heb dus liever geen align gyros meer. ( ik weet niet hoe het met de 790 zit). Hiervoor had ik een futaba gp780 en die deed het goed. Zijn 2e hands gryos niet vaak kapot?

velen hebben ruzie met align gyro's, omdat de 780 een beetje een dame met nukken is..

Ze wil graag een gespreid bedje, terwijl andere merken hier wat makkelijker in de omgang zijn.
gevolg is dat de 780 een beetje een slechte naam heeft, waardoor velen hem uit een nieuwe bouwdoos niet eens monteren, maar meteen voor een andere gaan.

Dus de 780 is gewoon goed, ik heb er nog steeds 2 in bedrijf die hun werk goed doen.
Alleen soms, als er bv een lager oid rot wordt, gaat hij door het andere trillingsniveau irritant doen.
Ik kon op een gegeven moment aan de staart zien dat de motor een beetje bijgetuned moest worden bij de 600

Maar ook een 401 (wel de futaba!!!!!) is een erg goede, zolang je een beetje normaal rondvliegt. dus niet van dat epileptische heen en weer springen ;-)

Verkoopt iemand een spartan quark of ds760 voor een zacht prijsje? :p
Als je in de buurt van Zwolle woont zouden we hem kunnen uitproberen.

Van hetgeen ik hoor zijn de Spartan Quarks echt top, echter ik vloeg een Futaba GY401 op men Trex500 en was daar echt ENORM tevreden van. Is een 'oudere' gyro maar er is een reden dat deze tot op vandaag nog veel gebruikt wordt. Werkt gewoon steengoed, enkel de setup is wat moeilijker dan de 'nieuwere' generaties.

Back