hallo allemaal,
ik ben nu beginnend heli vliegen, en heb een simpele rate gyro, maar ik wil binnenkort
een beetje een betere gyro kopen.
nu zie ik allemaal dingen waar ik geen hond van snap.
wat zijn deze termen:
-AVCS (hoe stel je het in ofzo, is het in te stellen?)
edit: AVCS = Angular Vector Control System. weet niet precies wat betekent, maar het is gewoon Heading Hold of ook wel Headlock mode van een gyro
-Delay (staat op Gy401 van futaba, wat is het?)
edit: Delay is een vertraging in aansturing. als een servo niet zo snel is als de gyro ken de servo overbelast raken en kapot gaan.
als je dan de Delay hoger zet zal de gyro de servo iets minder snel aansturen om overbelasting te voorkomen.
-wat is DS aan of uit? (staat ook op Gy410 futaba, en wat is het)
edit: DS is Digital Servo aan of uit, geen digitale servo>>DS uit. wel digitale servo>>DS aan
-limit (hoe stel je het in?)
edit: limit is uitslag beperking van de servo. hiermee kan je de uitslag van de servo kleiner maken, vanaf de gyro en ook
vanaf de zender (met een rate gyro)
-ATV (nog geen idee wat het is)
ik heb hier dan sommige dingen staan die je gewoon op de gyro kan instellen,
maar heb in de finnless bob's gezien dat je op je extra gyro (kanaal 5) de gain instelt,
maar wat kan je dan instellen op kanaal 4 (echte gyro kanaal) als je de limit
al kan instellen op de gyro?
als iemand me hier goed kan uitleggen hoe iets werkt kan ik het in dit bericht zetten,
dan is het wat overzichtelijker...
groeten ike
ik ben nu beginnend heli vliegen, en heb een simpele rate gyro, maar ik wil binnenkort
een beetje een betere gyro kopen.
nu zie ik allemaal dingen waar ik geen hond van snap.
wat zijn deze termen:
-AVCS (hoe stel je het in ofzo, is het in te stellen?)
edit: AVCS = Angular Vector Control System. weet niet precies wat betekent, maar het is gewoon Heading Hold of ook wel Headlock mode van een gyro
-Delay (staat op Gy401 van futaba, wat is het?)
edit: Delay is een vertraging in aansturing. als een servo niet zo snel is als de gyro ken de servo overbelast raken en kapot gaan.
als je dan de Delay hoger zet zal de gyro de servo iets minder snel aansturen om overbelasting te voorkomen.
-wat is DS aan of uit? (staat ook op Gy410 futaba, en wat is het)
edit: DS is Digital Servo aan of uit, geen digitale servo>>DS uit. wel digitale servo>>DS aan
-limit (hoe stel je het in?)
edit: limit is uitslag beperking van de servo. hiermee kan je de uitslag van de servo kleiner maken, vanaf de gyro en ook
vanaf de zender (met een rate gyro)
-ATV (nog geen idee wat het is)
ik heb hier dan sommige dingen staan die je gewoon op de gyro kan instellen,
maar heb in de finnless bob's gezien dat je op je extra gyro (kanaal 5) de gain instelt,
maar wat kan je dan instellen op kanaal 4 (echte gyro kanaal) als je de limit
al kan instellen op de gyro?
als iemand me hier goed kan uitleggen hoe iets werkt kan ik het in dit bericht zetten,
dan is het wat overzichtelijker...
groeten ike
Laatst bewerkt: