Gyro wil niet in heading lock

Hallo,

Ik heb een spartan quark gyro en een futaba 7c zender. Ik heb mijn gyro altijd in headinglock mode gehad, maar toen heb ik wat zitten prutsen in de zender bij dr/exp settings en nu krijg ik de gyro niet meer in headinglock modes, hij blijft in rate mode. Ik heb bij de gyro settings in de zender wel de goede switch ingesteld. Ik heb waarschijnlijk een verkeerd knopje geraakt. Hoe kan ik dit weer oplossen?

Alvast bedank.

Gyro menu. Je zie daar de schakelaar die je hebt ingesteld. Mode moet niet GY zijn, die is voor futaba gyro, maar NORMAAL. Uiteraard ook gyro ON. Waarden moeten voor HH mode positief zijn
Groet
Martin
P.s, geen DR en EXPRO op de staart instellen

Ik heb de heli voor de tijd in gy mode gevlogen en dat werkte prima. Ik kan hem verder in std mode zetten maar dan doet de gyro helemaal niks.

Dat is vreemd. Zit je gain kabeltje niet verkeerd in de ontvanger. Trouwens ik bedoel std mode in het gyro menu. Trouwens toevallig endpoints aangepast?
Groet
Martin

Laatst bewerkt:
als je omschakelt in de zender (Futaba)
van GY naar STD

spring de gain naar 50 % !!!!!!!!!!!

opletten !

Groet
Uwe

Gyro menu. Je zie daar de schakelaar die je hebt ingesteld. Mode moet niet GY zijn, die is voor futaba gyro, maar NORMAAL. Uiteraard ook gyro ON. Waarden moeten voor HH mode positief zijn
Groet
Martin
P.s, geen DR en EXPRO op de staart instellen

Mode mag gewoon een op GY bij een Spartan als je idd maar Let op de N voor normal mode en A voor avcs mode hh dus.
GY mode is juist voor hh gyro's en niet speciaal voor futaba gyro's.

Send from my T8FG in an inverted hurricane with my 6hvU.

Back