Gyrocopter (autogyro) afdeling?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Richard Branderhorst, 7 aug 2013.

?

Moet er een nieuwe afdeling komen over gyrocopters (autogyros) ?

Peiling gesloten op 28 aug 2013.
  1. Ja, ben vóór een nieuwe afdeling gyrocopters

    70,8%
  2. Nee, laat maar zitten

    20,8%
  3. naaah, geen mening

    8,3%
  1. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Er zijn al orders heb vernomen.
    Nu weer on-topic.
     
  2. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Mijn Auto-G vliegt ook nog steeds. Het blijft een heerlijk ding om mee te vliegen als je de slag eenmaal te pakken hebt. Ik heb een paar modificaties gedaan. De bladen zitten nu met één M3 boutje vast aan het verste gat in de kop. De losse wigjes heb ik op de kop vastgelijmd zodat ze niet kunnen draaien. De achterlijst van de rotorbladen heb ik voorzien van een strookje glasvezeltape. Sindsdien geen kapotte bladen meer gehad. Ze kreuken nog wel maar dat geeft niet. Verder heb ik er grotere wielen onder geplaatst. Hij rolt nu beter op gras en dat helpt bij de start enorm. Als laatste zit er een andere prop op, 2 blads APC. De maat weet ik zo uit mijn hoofd niet. Ik heb nu voldoende vermogen om ook loopings te kunnen vliegen.
     
  3. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Foto van de vliegmachine Emanuel ?
     
  4. monsieuravion

    monsieuravion

    Lid geworden:
    29 jun 2016
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi,
    Al een iets oudere foto maar bij ons op de club vliegen we inmiddels met drie goed vliegende gyrocopters. Volgend seizoen met een beetje geluk met vijf. De laatste ook een RPG maar met zelfstartende rotor.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina