GZ. diff voorzelfbouw assen telekraan project.

Cheeta

Forum veteraan
Ik ben zoals de titel al zegt op zoek naar een Diff welke ik kan toepassen in mijn telekraan project. Ik wil daar de assen zelf voor gaan maken.

Nu staan er genoeg diffs op internet van 1/10 1/16 auto's echter worden hier nooit afmetingen bij genoemd helaas. Iets wat voor mij wel van belang is.

Wat voor diff zoek ik exact?
-Diameter kroonwiel ca. 4cm
-Pignon moet in het midden van diff uit komen (zie 2de afbeelding)
-De assen moeten bij voorkeur pas achteraf gemonteerd worden (diff schuif in de behuizing assen schuiven vanaf de zijkant erin.

Info:
Kroonwiel-pignon-wielaandrijving-met-hypoidaandrijving-300x300.jpg

mini-diff.jpg

Wat ik zelf reeds gevonden had is onder andere bovenstaande diff. Echter zoek ik hier de afmetingen van. Dit is het diff van een traxxas 1/16 TRA7078.

Het kroonwiel van het 1:16 Revo diff is geen 4 centimeter.
Ik denk dat ik al blij mag zijn als mijn 1:8 diff dat haalt, maar ik denk dat die ongeveer 3 centimeter is.

Kan een Dogbone optie niet qua assen?
Als dat niet kan, zou je dit kunnen kopen, maar dan zit je wel gebonden aan Traxxas assen:

1/8 diff output shaft, E-MAXX

nou ik kan max een cm of 4 kwijt. en vanwege de kracht die erop komt te staan mag het best die maat zijn. wat ik al zeg vanaf een foto kan ik die afmetingen niet zien.

dogbones heb ik liever niet. Er komt een gehele behuizing omheen.
denk aan dit soort assen:
images

ik heb dan ook geen vering erop zitten dat zit apart.

Inderdaad zoals Ruud al aangeeft.
Je zou een moeten kijken op rccrawler. Ik denk dat je met crawler diffs een heel eind gaat komen.
Kijk eens bij Gmade. Of stuur Douwe hier op MBF eens een pm. Die zit in de crawlers.

Het enigste diff wat ik weet wat echt met assen werkt die je eruit kan trekken zijn de FG diffs, maar ook die gebruiken Dogbones.
En die zijn groter.
Als je met een Axial diff werkt, die steek je in het blokje aan de ringgear, en de CVD's aan het wiel.

Daar kom ik juist vandaan ;).
En het ging me nu om losse diffs en daar zitten de auto;s juist vol mee.

Inmiddels ben ik ook geslaagd voor mijn diff. Het is een traxxas geworden maar dan die van de T-maxx.

Back