H 301 Libelle

vleugelopp

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze kist H 301 Libelle

Ik vind namelijk de spanwijte van plm 2,5 meter wel prettig.

Hoor graag de ervaringen van jullie?

Alvast bedankt.

Thijs

Zeker een mooie kist maar ik vind de vleugelopp wat krap voor een 2.5.
Trouwens, al wat een tipkoorde van minder dan 100 mm hoort tot de zorgenkinderen van het rc zweefvliegen.

tismaardatjetweet

@ prop-er :
alvast bedankt voor het opzoekwerk...

Mijn collega wil toch eerder een 6 meter versie liet hij mij weten.
Moet hij misschien zelf een romp maken uitgaande van een 3 zijden aanzicht ?
Dit is voor hem géén probleem, maar wel een hoop extra werk :rolleyes:
Hij heeft reeds de 5 meter Foka4 en de 6 meter ASH 26 en gaat een 7 meter ASH 31 maken.
De romp van de 5 meter Libelle lijkt zo klein met zijn 204 cm lengte....

Trouwens, al wat een tipkoorde van minder dan 100 mm hoort tot de zorgenkinderen van het rc zweefvliegen.

tismaardatjetweet
och....mijn ASW22 heeft een tipkoorde van 65mm. Sterker nog, de laatste 35cm van de vleugel is smaller dan 100mm. De wortel is 220mm. Vliegt desalnietemin erg traag en zonder ook maar een spoortje narigheid.

120317_ASW22006.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
och....mijn ASW22 heeft een tipkoorde van 65mm. Sterker nog, de laatste 35cm van de vleugel is smaller dan 100mm. De wortel is 220mm.

Die ASW 22 vliegt inderdaad goed maar heeft een andere geometry of de libelle van 2.5m.
Ik betwijfel of die libelle een koorde heeft van 220mm.
Het zal hoogstwaarschijnlijk onder de 200mm liggen.

De ASW22 heeft een dubbele trapezium geometry en daarmee automatisch een grotere gemiddelde koorde.

Heb ik het mis voor?

Mvg,
Aurectar

Ik had een uurtje geleden een email gestuurd naar Airworld ivm de vraag of ik de romp en cockpitkader plus cockpit afzonderlijk kan kopen... JA dus :smile:

De enige tegenvallers zijn de prijs en de verzendkosten...
De romp met kader en cockpit kost 680 euro PLUS 136 euro verzendkosten :shock:
Totaal = 816 euries

Laatst bewerkt:
Wie OH wie heeft er een tekening ( doorsnedes ) van de 1/1 standard libelle romp ?
Een clubgenoot wil hem zelf maken...op schaal 1/2,5

Laatst bewerkt:
Wat denk je dat je kwijt bent aan epoxy en glas etc. voor een oermodel, de mal, en de uiteindelijke romp? Minimaal hetzelfde! Maar ook een hoop meer werk.

Alleen als je er minstens drie gaat maken is het financieel rendabel.

Als je het vlot wil doen, dan koop je één zo'n romp, en maak je daar de mal van (als je er meerdere wilt maken ...). Of dat eerlijk is ...?

Dirk.

Wat denk je dat je kwijt bent aan epoxy en glas etc. voor een oermodel, de mal, en de uiteindelijke romp? Minimaal hetzelfde! Maar ook een hoop meer werk.

Als je het vlot wil doen, dan koop je één zo'n romp, en maak je daar de mal van (als je er meerdere wilt maken ...). Of dat eerlijk is ...?

Dirk.

Wat dacht je van 4 stuks ??? :smile:
Hebben we nog gedaan...:rolleyes: De prijs valt best mee:yes: alleen is het een hoop werk, maar het is toch een hobby...

Dirk.

Het oermodel is klaar , nu de mal nog maken...:yes:
De profielen om vleugels/stabilo/rudder te snijden liggen ook klaar
Abachi is ook reeds binnen.

Wordt vervolgd in een ander draadje :
standaard-libelle

Laatst bewerkt door een moderator:
Back