H.king rattler 1/8 4wd buggy

Ik heb deze auto gekocht. Maar weet niet welke batterij er in moet. Ik wil een 3s batterij met minstens 1800 amh. Maar daarachter staat 30c 25c 20c. De auto heeft een esc 40A. Wat voor batterij moet ik halen?

Ik heb nu een 2S lipo batterij. Van nano tech 1800mah 20-40C discharge. Maar geen speciale oplader

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is wel heel weinig, als Hobbyking 5000 mah aanraad.
Daarbij moet je voor LiPo's altijd een LiPo lader hebben.
Wat voor lader heeft u nu?

361ab177b23e22c1cf2398a5d580f01f.jpg
9ea96a72fbd1d72f5935b31e8f2a8043.jpg
3ec53f724ca79b9f9fd63fc79689108f.jpg
4738ed8bf94b38eb4d7780ab8c7f9651.jpg

Ik heb deze lipo accu. Maar geen speciale oplader. Kan ik deze gewoon tijdelijk gebruiken? En ik heb de kabel zo verwisselt. Is dit goed?. Of is dit gevaarlijk.

Die accu zou kunnen maar ik denk dat de pieken dusdanig op kunnen lopen dat die accu het niet lekker vindt. Naast dat zal je niet veel rijtijd hebben.

Tip, koop een hardcased accu met voldoende capaciteit en een beetje normale lader. Een B6AC variant hoeft niet zoveel te kosten.

Is dit een lipo lader. Het is van een drone.
In die drone zit waarschijnlijk een lipo en een spanningsregelaar voor de lipo.
Als je die lader rechtstreeks op een lipo aansluit dan gaat het fout.
Een lipo lader is alleen een lipo lader als dat duidelijk in de specs staat en dit lijkt alleen een adapter naar 8.4V.
Alleen die spanning lijkt te kloppen voor een 2S lipo maar kan niet balanceren en de capaciteit is te klein voor de lipos die je nodig hebt.;)

Ik zou hem zo niet laden, hij word zo ook niet gebalanceerd zo te zien.
Zeker omdat je een kleine accu hebt zal deze zwaarder worden belast, en het balanceren dus misschien meer nodig hebben.
Maar zoals Roelof al zei, zou ik investeren in een 5000mah hardcase accu, met een rating van 25c of meer.
Dan kun je ook langer rijden, en je accu zal het langer vol houden.

Zal ff duren voor hij vol is....
Klopt, naar schatting zal het 3 uur duren om een lege accu helemaal te laden.
Als ik het goed zie is deze lader intern voorzien van 3 aparte laders die elke cel apart laden. Dat betekend automatisch balanceren dus een losse balancer is niet nodig. Die lage laadstroom (700mA) heeft men gekozen omdat er geladen wordt via de balans connector. Die kan niet zo'n hoge stroom verwerken vandaar.

10$ Ebay? Onderop: 3x700mA. Bovenop:3x800mA. Wonderlijk.

Als je 5000mAh packs wilt gaan laden, zou ik dat niet met zo'n lader doen: duurt een uur of 7-8 en geen idee wat de lader wel of niet doet. En geen controle of het balanceren wel goed gaat. Voor minder dan 100 euro koop je een goede lader waar je jaren plezier van hebt.

Back