H.M.S. Bounty van Artesania 1:48

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Dick2, 10 aug 2012.

  1. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Hallo allemaal,
    Ik ben Dick van de Burgwal uit Harderwijk, 60 jaar en sinds 'n paar maanden hier op het forum ingeschreven.
    Nadat ik voor 20 jaar geleden 'n schip grbouwd heb van Billingboats (ik weet niet eens meer welk) en daarna de Norske Lowe, ook van Billingboats heb ik vorig jaar de San Juan Nepocumeno van Artesania gebouwd om eens te kijken of ik het nog in de vingers had en ja,het werkt echt weer verslavend en ben nu sinds 'n jaar bezig met de Bounty.
    Ik ben inmiddels alwel aan de tuigage toe en wil vanaf hier het verslag op dit forum doorzetten.
    Ik zal nu 'n paar foto's plaatsen ven de huidige stand van zaken en al het vooraf gaande is te lezen op 2 bekende forums.
    Ik weet niet of ik de namen hier neer kan zetten dus dit wacht ik wel even af.
    De open kant.
    [​IMG]

    En 'n algemeen beeld
    [​IMG]

    De reddings sloepen
    [​IMG]

    Details van het achterdek
    [​IMG]

    De BB kant
    [​IMG]

    En 'n boven aanzicht
    [​IMG]
     
  2. Bist

    Bist Guest

    Schi-tte-rend.
     
  3. Germt

    Germt Guest

    Welkom bij de club Dick, gelukkig weer een Historisch zeilschip erbij:cool:
    Een geweldig indrukwekkend schip hoor:worship:

    Groet, Germt
     
  4. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Dick, allereerst welkom op dit forum. Er begint zich ondertussen een leuk clubje van leden die statische klassieke schepen bouwt te vormen. Dat is een goede ontwikkeling die zich hopelijk in positieve zin voortzet. Toen ik zo'n 3,5 jaar geleden lid werd, werd ik zo overweldigd door al het rc geweld dat mijn eerste bericht de vraag was "wordt hier ook aan statische modelbouw gedaan?". Het antwoord was positief, maar het was best wel even zoeken!!!

    Een heel mooi model waar je nu aan werkt. Is de open zijde een eigen initiatief of was dat in de bouwkit voorzien? Voor de rest zie ik mooi koperwerk onder de waterlijn, werd dat ook door Artesania meegeleverd, of heb je dat apart aangeschaft?

    Zo te zien zit je tegen het aanbrengen van de weeflijnen van de wanten aan. Succes ermee, ik weet uit ervaring hoeveel werk dat is (evenals het bekoperen overigens), maar als het goed gaat geeft het enorme voldoening.

    Wat betreft links naar andere fora, een gewone link is volgens mij geen probleem, zoalng die neutraal is en niet uitgelegd kan worden als propaganda voor die fora. Als mijn interpretatie van de regels verkeerd is horen we dat vanzelf wel, en kan je mij de schuld geven!!!

    Succes met de verdere bouw.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  5. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Welkom

    Welkom hier Dick

    Weer een bouwer van statische historische schepen erbij :teacher:
    Nu je er nog van overtuigen dat je een Hollands schip moet gaan bouwen :lol:
    (of staat de Wappen von Hamburg nog steeds op je verlanglijst)

    Succes met de verdere bouw.

    Andy
     
  6. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    De open zijde is in de kit voorzien maar het ruim was helemaal leeg, hier heb ik met behulp van het boek van Jhon McKay alle wanden zelf ingemaakt, ik zal hier deze week weleens 'n paar foto's van zoeken.
    Het koperwerk komt niet van AL maar heb ik op eigen initiatief ook weer volgens het boek gedaan.
    De verslagen vanaf het begin kun je lezen op www.modelships-beagle.eu en op www.modelbrouwers.nl compeet met alle foto's.

    Andy, het Wapen van Hamburg staat id. nog steeds als eerste op mijn lijst.
    Het is tenslotte ook 'n schip gebouwd door 'n Hollander
     

Deel Deze Pagina