H.M.S Hannibal van Dean's Marine

• Topicstarter Topicstarter Dirk626
  • Startdatum Startdatum
Hoi

Weer een klein stapje verder , met de nodige aanpassingen ik heb hier maar messing draadstukjes gebruikt, afwerking volgt nog.

dscn0323vj4.jpg

In een latere fase volgen nog wel enkele foto's.

Groetjes
Dirk

Nog even een update, roer geplaatst. De donkere plekken die je ziet aan de steunpunten van de schroef is geen reparatie maar het uitwerken van het lijmvlak.

hmshannibal013lp5.jpg

Omdat de bijgeleverde onderdelen niet mindere kwaliteit waren en ook omdat de roerstaaf te kort is; top roerstaaf ligt ong. 2 cm onder de waterlijn, heb ik het systeem toegepast die allom bekent is in de duikboot wereld. De befaamde doorvoernippels voor de stuurstangen, dus zeker waterdicht.:-D
De stuurhevel zal ook nieuw worden.
hmshannibal012uv3.jpg

Mvg

Dirk

Hoi Dirk,
even in scheepspraat, een roerstaaf noemen wij een roerkoning !!

Maar het ziet er wel mooi uit allemaal !

mvgr. Brandaris

@ Brandaris

Is genoteerd, zo leer ik dan ook geleidelijk aan het scheepstaaltje.:)

@ Rudieke

Je mag ook via deze weg commentaar plaatsen.;)

Mvg
Dirk

hoi , opnieuw

De stand van zaken op het ogenblik
Romp oder de waterlijn gespoten, sta wel een beetje in twijfel wat de kleur betreft.

hmshannibal029mb9.jpg

Dek is ook geplaatst, deze wordt later opnieuw beplankt, hier ook nog niet zeker met wat, ik heb hier nog licht notenlaar strippen liggen van 3mm op 0.5 mm of dat ik toch maar lindenhout neem en dit kleur.

hmshannibal030ic7.jpg

hmshannibal031wh0.jpg

Motors zijn ook geplaatst nl. 720 bb torque van Graupner.
De romp heb ik binnenin ook maar van een verflaag voorzien een soort antrasietkleur die ik nog had staan zo is deze ook eindelijk opgebruikt.

hmshannibal023de7.jpg

@Dirk,

Prachtig zo'n westergang om het hek! Wist alleen niet dat deze zover uitstak.

Even een tipje; Het beste is de kleur van het onderwaterschip niet af te plakken. Je hoeft dan maar 1 keer je waterlijn goed af te plakken.
Zodat je een veel makkelijker en vloeiende overgang van de naad hebt.

Komt zo ook wel goed maar iets lastiger...

groeten Paul

@ Paul

Had ik nu ook wat beter uw verslag gelezen dan had ik zeker op uw manier gedaan, maar is nu te laat :(. Bij volgende twijfelgevallen zal ik hier zeker op dit forum wat meer tijd moeten uittrekken om de voorhande zijnde info te zoeken.

@ Wessel

Naar mijn inziens gaat het iets te traag, sommige dingen vragen meer tijd voor aan te passen omdat Dean's marine het soms niet zou nauw neemt met betrekking tot zijn bouwplan en zijn opbouw stukken. Natuurlijk is dit met modelbouw niet anders. Waar blijft anders de lol om al eens te kunnen :morning: enzo.

Ben vandaag ook tot de vaststelling gekomen dat de romphoogte niet in overeenstemming is volgens plan ,deze is dus volgens plan 8 mm te laag, of anders is het plan niet in orde. Voor de verdere bouw zal dit nu wel geen probleem zijn , alleen stel ik me de vraag of dat ik de diepgang dan niet beter met een 4 tal mm omhoog breng.:confused:

Mvgr
Dirk

hé allen

Eindelijk nog wat kunnen doen, een eerste stuk dek. Ik heb hier geen gebruik gemaakt van zwart touw of zwarte stift, maar heb na het verlijmen met een soldeerbout waaraan een strip messing voorzien was van ong. 0.4 dikte de banen erin getroken zodanig er ook een zekere diepte tussen de latjes is.
Je zal hier ongetwijfeld wel een fout vinden het leggen ,maar wat deze betreft vind ik dit geen probleem.
Opmerkingen mogen zoals je weet altijd gemaakt worden.

hmshannibal037rn0.jpg

Word vervolgt.

Mvgr

Dirk

Back