Haal meer uit je staart motor van de 04 door simpele aanpass

Ik had het probleem dat ik niet genoeg kracht heb om met de staart verder tegen de sturen.
stond al op maximale trim en de giro kon hem maar net recht houden.

Wat heb ik gedaan:

Een ander tandwielte op de motor geplaatst een iets grotere om precies te zijn.

ik geloof 3 tanden meer van nylon.
Deze had ik nog liggen van een modelauto werkt prima.
ik heb nu veel meer omwentelingen op de staart motor en ik kan nu perfect tegen sturen kan zelfs helemaal rond.

dit vliegt een stuk beter.

Een simpele maar efectieve oplossing.

Grt RC-Bobbert.

Ja maar die heb ik hier ook liggen en er op gehad.
Alleen dan heb ik een boel toeren maar nog steeds te weinig kracht om hem recht te houden.

met een 3x2 propje nog te weinig kracht??? dat lijkt me raar....

Ligt het er dan niet aan dat je de center v/d gyro beter moet afstellen? (of kan dat niet bij jou?)

inderdaad, dat lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk het propje verkeert om op de motor? De gladde kant is de blaas kant, de kant met het tekstje de zuigkant.

ja die had ik er goed op zitten , het werkt wel maar hij maakt dan net het geluid van een mug en het is echt te weinig lucht verplaatsing.

Echt met dit zelfde DD motortje of de standaard staart motor en een 3 tanden groter tandwiel werkt het echt veel beter, bij veel minder toeren dan de DD motor met 3x2 prop.

Toch klopt het niet. Als je voor power en een snelle staart gaat is het DD motortje de oplossing. (en als je nog beter wilt een feigao brushless.

De nadelen (tov vertraagde staart) is het hogere energieverbruik en het gezoem.

Satoer zei:
inderdaad, dat lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk het propje verkeert om op de motor? De gladde kant is de blaas kant, de kant met het tekstje de zuigkant.

Heb je dit wel eens geprobeerd? Als je een propellor omdraaid veranderd er niets, de ruwe kant wordt dan de blaaskant. Ompolen is de enige remedie........

Ik heb trouwens sinds eergisteren zo'n GWS hat-motortje er op, inderdaad veeeeel stabielere vlucht.
Alleen heb ik weer de pech dat de motor er na drie vluchten al de brui aan gaf.....

BarnOwl zei:
Heb je dit wel eens geprobeerd? Als je een propellor omdraaid veranderd er niets, de ruwe kant wordt dan de blaaskant.
Uwmm... blijkbaar heb jij dit niet geprobeerd dan. Het scheelt wel degelijk of je propellor goed om heb of niet. En niet zo'n beetje ook.
BarnOwl zei:
Alleen heb ik weer de pech dat de motor er na drie vluchten al de brui aan gaf.....
Dat hoort echt niet. Een standaard motortje op 11,4V brand inderdaad heel snel door, maar een Hat houdt het heel erg lang uit.
Heb je de achterkant van de hat motor niet kapot gedrukt toen je de prop er op perste?

Interessant topic: Microheli staartmotor alternatieven!

Ik heb die topic doorgelezen en jouw tip gevolgd door het propje voor te boren en met CL vast te zetten. Het vreemde is dat hij er gewoon ineens de brui aan gaf.....niet heet ofzo, niks. Ik hem hem gedemonteerd en er direct stroom op gezet maar hij is echt kapot.
(Ik heb Eheli.nl al gemaild maar die zal wel met paasvakantie zijn)

Over die propellor: Ik heb het wel degelijk geprobeerd daarom zeg ik dit hier ook. Toen ik de HAT met de rode en zwarte draad aan de plus en min van de HAT had gesoldeerd, draaide de staart verkeerd om. Ik hem toen eerst de prop omgedraaid maar dat haalde niets uit. Kijk maar een naar een prop van boven en draai hem om: De vaanrichting veranderd dan niet dus dat heeft echt geen effect.......

Over die propellor: Ik heb het wel degelijk geprobeerd daarom zeg ik dit hier ook. Toen ik de HAT met de rode en zwarte draad aan de plus en min van de HAT had gesoldeerd, draaide de staart verkeerd om. Ik hem toen eerst de prop omgedraaid maar dat haalde niets uit. Kijk maar een naar een prop van boven en draai hem om: De vaanrichting veranderd dan niet dus dat heeft echt geen effect.......

Dat bedoelt michel ook niet.
Het gaat niet om het welke kant hij op blaast, maar als de motor zegmaar de goede kant op draait, dan kan je zoals je zelf aangeeft de prop op 2 manieren erop zetten. Op beide manieren werkt ie dan, omdat de "vaanrichting" niet veranderd. Wel gebruik je de verkeerde kant van de bolling v/d blaadjes. Daar zit het hem in. Hij doet het dus op beide manieren goed, alleen als ie verkeerd om zit, blaas hij gewoon een stuk minder.

Ik heb die motortjes al aardig mishandeld en nog is er nog geeneen stuk gegaan... (Terwijl zo'n originele met vertraging na een paar maanden op 2S lipo al was doorgebrand)

sietse zei:
Dat bedoelt michel ook niet.
Het gaat niet om het welke kant hij op blaast, maar als de motor zegmaar de goede kant op draait, dan kan je zoals je zelf aangeeft de prop op 2 manieren erop zetten. Op beide manieren werkt ie dan, omdat de "vaanrichting" niet veranderd. Wel gebruik je de verkeerde kant van de bolling v/d blaadjes. Daar zit het hem in. Hij doet het dus op beide manieren goed, alleen als ie verkeerd om zit, blaas hij gewoon een stuk minder.

Ok, misverstand, sorry, ik begreep het verkeerd.........

Hey,

Als je bij de Dragonfly 4 de dd motor op dezelfde plaats monteerd als het standaar motortje, heeft hij inderdaad niet veel kracht. Wat echter wel veel scheelt is het vinnetje dat aan het uiteinde van de staart is bevestigd verwijderen. Hierdoor kan een dd motor de lucht beter aanzuigen, en werkt hij beter.

Back