Haastige spoed is........

• Topicstarter Topicstarter melly
  • Startdatum Startdatum
M

melly

Guest
Hallo,

Hoe ongeduldig kan je zijn :)

Vandaag wilde ik mijn EZ weer eens testen met de nieuwe servo's aangezien hij erg belabberd vloog de vorige week.
Wat prutsen met de servo's en kabels en even op de klok kijken....ja...het kan nog net voor ik weg moet.
Haastig naar het veldje gecrost en terwijl ik haastig het veld op waggel trek ik met mijn tanden de antenne al uit.
Al lopend werp ik de EZ de lucht in en gestatig vliegt hij van me af.
Even dat ding omhoog sturen en....ojee...duivlucht naar de grond??..he?..wat??
Hoppa..loodrecht de grond in 8O

Was ik helemaal vergeten dat ik de pootjes op mijn servo's had omgedraaid dus up was nu down en andersom.
Argh...veels te gehaast en niets getest.
Resultaat:
Cockpit krom en neus gescheurd.
tevens was door de klap de regelaar los gekomen van de romp :(

Damn...snel de brokken bij elkaar geraapt en zo goed als het kan alles weer in de neus gepropt.
Even snel de switch op mijn zender omzetten en klaar.
Oppeens de proppellor vol gas!!!..
Harde tik op mijn hand als gevolg...shit...verkeerde switch..
Affijn...even testen en de goede was gevonden.

Poging 2:
Werp de EZ de lucht in en wederom vliegt hij braafjes weg.
Ja hoor..hoogteroer doet het prima nu.
Snel nog even wat vliegen voor de test.
Stick naar links en de Ez gaat netjes....rechts?...
Ehmmm...wacht ff hoor...ehhmm...BAF...crash 2...
En dat was dus de 2e servo die ik omgewisseld had en waarvan de switch op de zender eveneens omgezet moest worden 8O

Omg..haastig haastig en 2 crashes door pure stommiteit.
Weer snel alles in elkaar geflanst en nu wel alles gecheckt en ja...nu werkt alles wel goed.
Helaas was de neus zo krom dat de kockpit er niet meer op paste...ok...zonder cockpit dan maar.
Ik wil toch echt weten of hij nu beter vliegt als vorige week :)

Poging 3:
EZ weer de lucht in en nu ging alles prima.
Na wat korte testjes leek alles ok dus was het de hoogste tijd voor een buitenwaardse rol.
Ging prima tot hij op z'n kop hing en de lipo pakket+regelaar oppeens naar buiten viel en aan de bedrading bleef bungelen.
WAT??...en krijg dan je EZ maar weer eens veilig op de grond met zo'n gewicht wat aan een draadje onder je EZ hangt terwijl je hij op z'n kop rondjes vliegt richting de grond.

Gelukkig was wat stuk kon gaan nu al stuk dus de schade viel mee.
wat bleek..ik was vergeten om het blokje schuim waarmee ik mijn lipo vast zet in de EZ te plaatsen.
Lipo lag gewoon los in de plane :|
Sprintje richting de auto om het blokje te pakken....
Geen blokje.....oja...ligt nog thuis...in de haast vergeten mee te nemen...*zucht*.
Werd dus een ridje richting huis :(..was te laat nu en ik moest echt weg .

2 uur later was ik al terug van weg geweest en had ik ook de EZ weer hersteld.
Romp was weer gelijmd en geplakt.
Neus weer recht geföhnt en gelijk een stuk licht plastic op mijn staartroer geplakt om het sturen te verbeteren.
Een snelle blik op de klok vertelt me dat ik nog net voor het eten kan testen hoe hij met deze modificatie vliegt :)
Dussss....snel in de auto...snel racen richting veldje.
Al het veld op lopend met mijn tanden de antenne uittrekken en *hop*..de EZ is in de lucht.

Ahhhh...heerlijk relaxed vliegen..
En dat deed hij verder ook..hij vloog best lang trouwens.
Hmm...wel erg lang zelfs. :?
Toen na 20 min. de motor begon te stotteren als teken dat de lipo leeg was kreeg ik toch wel argwaan.
Normaal vloog ik nooit zo lang..
Wat bleek...in alle haast helemaal vergeten de jumper van mijn regelaar er af te halen waardoor hij nog ingesteld stond op 2 cellen. (ik vlieg met 3 cellen)
resultaat dat ik mijn pakket veels te ver leeg gevlogen heb :(
Gelijk dat ding op de lader geprikt en nu maar hopen dat hij morgen het nog een beetje goed doet.

Zo achteraf alles nabeschouwend moest ik lachen om mijn eigen neurotische gedrag.
Nog nooit zo'n dom gedrag vertoont...en ik hoop dat dit ook niet weer gebeurd ;)
Voortaan gewoon de tijd ervoor nemen en anders wachten tot de tijd er wel is.

Mischien dat sommige een soort gelijk verhaal hebben?

mvrgr.Melvin

Tja....helaas wel :cry:

Maar al het negatieve, heeft ook weer iets positief, en dat is.................................... DIT DOE JE NOOI MEER :lol:

Ik heb ook zoiets meegemaakt, dat links rechts was en recht links.......balen was dit, hierdoor crachte mijn vliegtuig redelijk hard in de grond.
Met als gevolg hele neus kapot...(eraf) vleugel doormidden, en alle servo´s lagen ernaast.
En ik kan je vertellen, dat dit niet leuk was :wink:

Haha.. zo erg heb ik het nog nooit gehad. Wel eens de accu niet goed vast gezet en deze verloren onderweg.... op 2 toestellen :( Gelukkig zwarrelen ze dan rustig naar beneden zonder schade. Alleen 2 accu's van 40 euro weg :(

Ik heb ook es met mijn spacescooter gevlogen met omgekeerde elevator. :P Nog wel heel beneden gekregen gelukkig. Met die zelfde kist ook al n keer met bungelende accu geland. :P

Ik hoop dat je lipotje et nog n beetje overleeft heeft.

richtingroer inverted.. ook een keer gehad.. het duurde 6 worpen voor ik doorhad wat er mis was.. toen was het toestel ook aan een nieuwe romp toe... :oops:

Ik ben blij dat ik nu een computerzender heb, dan ben je van dat gesodemieter af..

Tim

computerzenders zijn ook geen feestje hoor. :P Al es geprobeerd een richtingroer vliegtuig te sturen met de flying wing mix instellingen nog aan? Ikke wel. :lol:

3 keer aan dezelfde steen??...nee..ik wel ehm...te vaak :)

@Ron:
Helemaal gelijk...maar eigenlijk is dat gelijk de rode draad in mijn verhaal..haast haast en nog eens haast.
En dan vergeet je zo'n basis regel maar even.
Resultaat staat hierboven :)

haastige spoed is zelden goed... mwjah, wat dacht je van vlak voor de wedstrijd snel eventjes je club20 racer weggooien terwijl je zender niet aan staat :roll:

haha of proberen te vliegen als het model in je zender nog op zeilboot staat!!!

Back