Hacker A30-14L Asbreuk!!

En dit is mij vanavond gebeurd.
Na vlucht 5 met de hacker A30-14l.
De as finaal door midden net bij het huis.

100_2386.JPG.jpg

Wat je net niet kunt zien is dat de as tweedelig is.
Hij heeft een buitenmantel.
Dit is mij nog nooit gebeurd.
Maar hij heeft al een nieuw asje.:p

Groeten Han.

Ik zou de foto ook naar Hacker sturen .

Zoiets mag gewoon niet gebeuren . :(

Dat is een konstruktie of produktie fout .

Mvg Johan

Waarom monteer je die grote prop niet als op je avatar? Zo heb ik mijn 40Gr Axi ook in mijn Spitfire gezet: op de 5mm adapter ipv de 3.17mm as. is veel sterker. De celtrifugaalkrachten van je prop belasten je lagers ook behoortlijk al je de adapter op het einde van de as monteerd.

mvg, Erik

Zo foto ook naar hacker gestuurd.

En Eric je hebt helemaal gelijk.
Straks tussen de werkzaamheden door maar even veranderen.

Han.

Misschien onbalans in de propeller gehad? Zo te zien zat de propeller behoorlijk op het uiteinde van de as gemonteerd. Door onbalans kan de as dan vrij gemakkelijk een beetje buigen. Dat kan uiteindelijk tot breuk leiden.

Ach, dezelfde motor is bij mij ook stuk gegaan, geen crash, goed uitgebalanceerde schroeven enz....

Voorste gedeelde waarmee de motor tegen het schot wordt geschroefd is op eigenaardige wijze afgebroken net achter het voorste lagerhuis.

Foto's opgestuurd naar Hacker, zij vragen van deze op te sturen, daarna zou ik een kleine korting krijgen bij aankoop van een nieuwe.

Heb besloten deze motor gewoon te vervangen door een goedkope kloon van hobby.... , deze werkt ondertussen wel prima in dezelde kist, en met dezelfde schroef.

Groetjes

Chris

Ach, dezelfde motor is bij mij ook stuk gegaan, geen crash, goed uitgebalanceerde schroeven enz....

Voorste gedeelde waarmee de motor tegen het schot wordt geschroefd is op eigenaardige wijze afgebroken net achter het voorste lagerhuis.

Foto's opgestuurd naar Hacker, zij vragen van deze op te sturen, daarna zou ik een kleine korting krijgen bij aankoop van een nieuwe.

Chris

Heb ik ook gehad met deze motor. Motor naar Hacker duitsland gestuurd en binnen een week lag er een nieuwe A30 14L op de mat!

Gr, bennie

Back