Hacker B40 wordt onbelast aanzienlijk heter dan belast ???

• Topicstarter Topicstarter Aaalie
  • Startdatum Startdatum
A

Aaalie

Guest
Hoi hoi,

kan iemand me helpen...?

Heel happy ben ik met m'n Logo 10 Easy. Door een vreemde setup houdt ik de temperatuur geregeld in de gaten. Alles lijkt goed, met 2400 nicads lukt het om atijd rond de 8 a 9 minuten te hooveren, waarbij de motortemp. niet boven de 55 graden is geweest. Prima dus.
Een heele kleine strilling irriteerde me, het konden niet de rotorbladen zijn, dus even kijken zonder bladen (peddelstang iedere zijde gelijk, enz.) of de trilling dan ook aanwezig was. Na enige tijd geklierd te hebben (en triling weg, één peddel iets teveel loctite denk ik) brandde ik bijna m'n vingers aan de motor 8O . Temp. ruim boven de 70 graden 8O gemeten??

Zit dit nu alleen in de koellucht van de rotorbladen, zo ja dan zal een koellichaam ook al veel uithalen... of is dit iets anders?

setup:
-Hacker B40-6L (en maxon 4,4 op 1)
((-23 tands motortandwiel))
-Hacker master 99, timing modus 1 (standaard voor 2 pool)
-10 cellen 2400 nicads

Kan dit schade aanrichte (natuurlijk wel als de temperatuur veel te hoog wordt), en wat gaat er gebeuren wanneer er meer met de heli "gevlogen"wordt, en de belasting gaat dan dus wisselen (denk ik).
afb18861.jpg

afb18860.jpg

Alvast bedankt, groetjes Aldert

wat ik wel merk is dat mijn pylon motor onbelast ook vrij heet wordt. Belast valt het best mee. Zal wel normaal zijn

Ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik geloof dat de Hackers dik 120 graden mogen hebben. Wel vreemd dat het onbelast heter wordt.

Lichte motor voor een Logo10 overigens.

Onbelast is per definitie een nuttig rendement van nul. M.a.w. alle toegevoerde energie wordt in warmte omgezet....

Lichte motor? wat ik zag met een inzakkende accu, nog steeds genoeg vermogen.. :)
Maar zoals hij draait in de ariane lijkt veel agressiever :)

Ik heb al gezegd, koel lichaam er opmheen en eventueel een CPU koeler er op! :)

Groeten Vincent

Satoer zei:
Lichte motor voor een Logo10 overigens.

Licht in gewicht :D , heavy in powerrrr 8O ... daar kunnen jullie B50's nog een puntje aan zuigen :wink: .

Alle gekheid, ik hoop dat ik hem 1 mei kan laten zien... mogen jullie zelf oordelen over de power (op slechts 10 celletjes).

Groetjes Aaalie

Back