Hacker regelaar voor NC mogelijks ook met Lipo?

Hallo,

Vraag me nu al een tijdje af of ik een andere regelaar moet kopen dus dan maar even de vraag hier stellen.
Is het mogelijk volgende regelaar met een lipo 4s aan te sturen of beter niet?

Alvast bedankt.
Lee

20160617_215608.jpg

16s NiCd/NiMH = 16 × 1,5volt = 24volt
4s LiPo = 4 × 4,2volt = 16volt

Geen probleem qua spanning.
Maar, deze regelaar heeft geen LVC, en aangezien het een OPTO gekoppelde regelaar betreft, ook geen voeding door een BEC. Je hebt een losse BEC nodig, of een apparte accu voor de besturing. En een losse LVC, of je (volgas periodes) vluchten goed timen.

Laatst bewerkt:
Bedankt Ron,

Idd best een LVC tussen plaatsen, al probeer ik mijn lipo's nooit onder de 30 - 25% leeg te vliegen, dat is zo tss 3,7 -3,6 V per cell. Maar mss beter safe than sorry...
Even zo'n dingetje gegoogled...

lipo_shield.jpg

Zonder BEC was de bedoeling, alles gaat in mijn Tangent Elektromaster en wil ik een aparte BEC met lipo.

Dus alles even samen zetten, ik plaats best een LVC naast de ESC met verbinding naar de receiver voor throttle en een aparte BEC met lipo naar de receiver voor voeding aan de receiver. (wat een zin :-))

LEE

The higher the power-pack voltage, the fewer servo's a non-switching BEC can handle. Switching BEC's hardly have this restriction.

Battery voltage?
The higher the battery voltage, the hotter a linear BEC will get, for a given current/load/servos.
Or, in other words ...
The higher the battery voltage, the lower the current a linear BEC can supply. In depth:

Back