Na het bouwen van de Hai en Hai 2 ben ik inmiddels begonnen aan de bouw van de Hai 3.
FMT link met spec's.http://www.vth.de/shop/warenkorb/artikel-einzelansicht/5630/1f8ed7d711193a30a5d7bbd009a9cfe0.html
Spanweite: ca. 3.333 mm, Lengte: ca. 999 mm, Profil: MH 62 mod., Vlieggewicht: 2.500 g tot max. 3.200 g
Zo eigenwijs als ik ben heb ik weer de nodige veranderingen aangepast, zo wordt de vleugel niet 3-delig maar 2-delig zoals bij de Hai 2.
Het geeft een kleine gewichtsbesparing maar vooral de bevestiging van de vleugels wordt makkelijker omdat de vleugels door middel van de duvels en breekbouten bijelkaar wordt gehouden.
De triplex onderdelen op de rompspanten na worden vervangen door balsa.
De indek is door een puntverbinding gelast, ik zal foto's plaatsen van de de bouw van de Hai 3.
De neuslijst heb ik eerst gelijmd en daarna indek, ook bij de achterlijst is eerst de eindlijst op de indek gelijmt en toen de de indek op de ribben zodat je een rechte achterlijst krijgt.
Hans
FMT link met spec's.http://www.vth.de/shop/warenkorb/artikel-einzelansicht/5630/1f8ed7d711193a30a5d7bbd009a9cfe0.html
Spanweite: ca. 3.333 mm, Lengte: ca. 999 mm, Profil: MH 62 mod., Vlieggewicht: 2.500 g tot max. 3.200 g
Zo eigenwijs als ik ben heb ik weer de nodige veranderingen aangepast, zo wordt de vleugel niet 3-delig maar 2-delig zoals bij de Hai 2.
Het geeft een kleine gewichtsbesparing maar vooral de bevestiging van de vleugels wordt makkelijker omdat de vleugels door middel van de duvels en breekbouten bijelkaar wordt gehouden.
De triplex onderdelen op de rompspanten na worden vervangen door balsa.
De indek is door een puntverbinding gelast, ik zal foto's plaatsen van de de bouw van de Hai 3.
De neuslijst heb ik eerst gelijmd en daarna indek, ook bij de achterlijst is eerst de eindlijst op de indek gelijmt en toen de de indek op de ribben zodat je een rechte achterlijst krijgt.
Hans
Laatst bewerkt: