Hai met Spectrum DX6i Mode 4 op Aerofly ?

Ik heb een Spectrum DX6i zender welke is omgebouwd naar mode 4 (gas & Ailerons links / hoogte en richtingroer rechts)
Deze gebruik ik voor het simulatorvliegen met Aerofly Pro.
Dit gaat goed met 'gewone' vliegtuigen, welke zowel via hoogteroer, richtingroer en ailerons gestuurd worden.
Nu wil ik ook gaan vliegen met de Hai (nurflugel) die alleen 2 hoogteroeren heeft.
( te downloaden via ipacs-sim )
Ik heb hiervoor op mijn zender eerst een nieuw model aangemaakt, gereset en daarna de Wingtailmix op Elevon = Act gezet.
Als ik op de monitor instelling van mijn zender kijk, werkt de besturing goed, zoals het ook zou moeten.
Helaas krijg ik dit model op Aerofly op geen enkele manier vliegend.
Ik heb hiervoor kanaal 2 (L&R ailerons) en kanaal 6 (L&R hoogteroer) ingesteld en alle andere besturingselementen (behalve gas) staan uit.
Zowel het Hoogteroer als ook de Ailerons reageren tegelijkertijd dezelfde kant uit. (met reverse instellingen maakt dit ook niets uit)
Bij het indrukken van de G toets (=gooien) of H toets (=hoogstart) duikelt het toestel meteen in een draaiing tegen de vlakte, ondanks dat ik aan de knuppels trek of duw ?
Kan iemand me misschien vertellen hoe ik de controls in moet stellen in Aerofly, om dit toestel (of elk ander toestel met utsluitend 2 hoogteroeren (jet, delta)) aan het vliegen te krijgen ??

hallo,
als je met een nurflugel of een delta vliegt met je dit niet instellen op de zender. dit wordt automaties gedaan. je hoeft ook niet voor elk model een model in de zender aanmaken. de instellingen zijn bij elk model hetzelfde.
de zender moet je instellen hoe je ook alle andere gewone vliegtuigen vliegt.
soms willen mensen het moeilijke maken dan het is:D
hopelijk lukt het zo wel ( bij mij in ieder geval wel:cool:)

Groeten, Niek

Back