Half Gas instellen FC16 zonder dualrate HELP?

Beste hobbyvrienden,

Ik zou graag willen weten of je half gas kan instellen met een fc16 zonder gebruik te maken van de dual rate. Samengevat ik wil halfgas vliegen maar toch de stick helemaal naar voren hebben.

Groeten Hans,

hoi,

Ja dat kan maar dan gaat de motor lopen ipv hem op de hoeveelheid % te laten draaien.

ps hoe zit het met de controller te vertellen wat volgas is?
het is een phoenix cc10.

Of moet ik eerst de avt instellen en dan de controller vertellen wat volgas is.

Wat is precies de volgorde?

groeten Hans

eeh is erg lastig. Als je de uitslag veranderd met ATV dan gaat het gas dicht punt ook omhoog omdat je tov het midden punt instelt. Kan je dan niet je midden punt omlaag gooien? Dan zou het moeten kloppen :) Het makkelijkste doe je dit door een servo aan te sluiten en de normale wag aftekenen op een stukje papier. Als je dan bijstelt kan je aan de stand van de hevel precies zien wat je bereik is en of je ook met gas dicht op 0 komt ;)

ATV kan je op de FC16 voor zowel de positieve als negatieve Y-as instellen. Als je de servo-travel voor het positieve deel (vanaf het midden omhoog) op 0% instelt verkrijg je bij volledige knuppeluitslag een halve servouitslag. Probleem hierbij is dat je knuppel boven het middenpunt niets meer doet, anders gezegd: alles wat je meer dan half gas geeft heeft geen invloed meer op de servouitslag. Denk niet dat dat de bedoeling is. Het middenpunt naar beneden halen kan volgens mij met S-TRIM maar heeft denk ik niet het gewenste resultaat. Meeste regelaars accepteren niet de halfgas knuppelpositie als de volgas regelaarinstelling (dit is trouwens ook niet wat je wilt maar precies andersom) . Maw wat je wilt is met een FC16 erg lastig zo niet onmogelijk. Er zijn wel stukjes elektronica te koop die je tussen je ontvanger en de regelaar kunt aansluiten om het gewenste effect te krijgen maar dan is het nog de vraag hoe je regelaar hiermee omgaat. Ook door een curve (kan niet met FC16) in te stellen op je gas is het maar de vraag of je regelaar dit accepteerd.

Groet,

Wat je wilt is mij met een FC16 gelukt samen met een ander type CC regelaar. In de regelaar kon je een vaste pulsebreedte als maximum instellen, weet niet zeker of de regelaar vervolgens de hele knuppeluitslag auto scaled van 0 tot het ingestelde maximum.

In ieder geval moet je denk ik de auto scaling van de regelaar uit kunnen zetten en dan met gelijke ATV up/down de uitslag beperken...

Back