Half sym bladen op fbl kop???

Hoi mensen,
Ik heb voor het eerst een fbl heli, de trex 700n met ALign 3g en vraag
me af of hier halfsymmetrische bladen, bv van spinblades, op kunnen?

Dus wie heeft hier ervaring mee of een goede uitleg wat wel en niet kan
even los van de vraag waarom half s bladen.

Gr. Rob

Hoi Rob,

Ik zou persoonlijk niet weten waarom dit NIET zal gaan?? ik heb er vroeger ook gewoon mee gevlogen(ook enige tijd geleden met de Trex600n met FBL kop met spinblade's en een camera er onder en ging perfect een veel groter lift)

De bladen zouden gewoon gemonteerd kunnen worden en zelfs je toeren tal kan behoorlijk naar beneden met Half symetrische bladen
Wel met Half symetrische bladen is het zwaarte punt anders als fbl bladen en de voorloop (voorste bolling van het blad) is anders
Heel veel schaal modellen vliegen ook met s slag bladen en ook voor beginners zou het beter vliegen omdat de lift van de bladen heel anders is als half symetrische bladen
Ik zou het gewoon testen hoewel je er niet inverted mee moet vliegen maar rolls en loopings gaan er ook gewoon mee
hier nog een technisch linkje van Spinblade's daar staat ook het een en ander in vermeld:

SpinBlades Info Guide

Greetz,

jeroen

En er staan er toevallig net een paar in de aanbieding in het verkoop gedeelte:<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen enkel probleem.
Waarom zou het ook? FBL vervangt in principe alleen de paddles.
Of de bladen nu meer lift hebben of minder is niet iets wat de FBL unit kan corrigereren dus maakt het niets uit.

Goed te horen. Ik ga ze voor mijn g30 bestellen en voor mijn fbl trex 700.
Ga ik de nieuwe 690 align fbl bladen weer verkopen en ook de Radix bladen van mijn G30.
Gr. Rob

Hoi Rob,
Op mijn Trex600DFC zitten ook halfsymmetrische Spinblades hoor. Zoals je gezien hebt kun je daar gewoon mee loopen en rollen etc.

Groeten, Marco.

Back