Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb eens ergens gelezen hoe ze een model van hall anker maakten voor een groot model sleper schaal 1:50
Deze werd uitgefreest uit stukken messing.
weet iemand dit op internet te vinden??
Kan me niet herinneren Jan dat ik zoiets heb gezien. Wump heeft ze laten printen voor zijn 1:50 Smit Rotterdam. https://www.modelbouwforum.nl/threa...haal-1-50-zonder-bouwkit-bouwen.282123/page-8
Heb ze zelf gemaakt van styreen plaat en dan laagjes gestapeld en verlijmd met CA. Later gevijld, geschuurd en gefreesd. Te licht om bij een werkende ankerlier te gebruiken. Bijgaand de tekening die ik heb gebruikt. Het meest kritisch is de plaats van het scharnier en de opening waardoor de schacht steekt. In wezen bepalen die hoever het anker klapt. Ligt tussen de 40 en 45 graden. Gr. Klaas.
Als je het anker van messing wil maken, zou ik het in de lengte richting delen, en vervolgens met Cut3D toolpaths maken voor de CNC om beide helften aan beide kanten weg te frezen, na het frezen de 2 helften aan elkaar solderen en klaar.
Op deze manier toevallig afgelopen week een aluminium shackle, en messing wartelhaak schaal 1:50 gefreesd op de cnc.