Hallo Allemaal :)

Hallo allemaal,

Ik wil mij bij deze even voorstellen aan jullie aangezien ik al enige tijd hier vertoef (stille lezer zeg maar).

Mijn naam is dus Robbert en en woon samen met Hanny in Mildam (klein dorpje nabij Heerenveen) en ben inmiddels 32 jaar jong :mrgreen:
Sinds een aantal maanden ben ik "weer" werkzaam als chauffeur bij een bedrijf in Heerenveen en transporteer kozijnen voor een firma uit gorredijk door het hele land.(ik rij met een MB Actros + Semi dieplader 3asser (star)

Ben inmiddels al enige jaartjes bezig met RC en heb al diverse (rijdende) autó's gehad, vanaf het kleine spul tot het grotere spul (tamiya / kyosho / carson / hormann etc etc) maar ben hier al enige tijd op uit gekeken.
In de loop der tijd heb ik alwel diverse beuzen bezocht op het gebied van modelbouw en vond de vrachtwagens (toen wist ik nog niets van merken / schaal af) altijd zeer interresant maar ik vond het altijd te duur.
Tot daar het punt kwam dat ik mijn Hormann verkocht en om mij heen begon te kijken naar andere hobby's (ik heb van alles bekeken hoor "boten" "vliegtuigen") maar ik ben blijven steken op wedico :D
Zover inmiddels dat ik hier een MB Actros heb staan met een Kipper van Wedico.

Nu is het zo dat ik wil beginnen om alles op te bouwen want de auto die ik heb staan is tot nu toe 'nog' helemaal kaal !
En eerlijk gezegdt weet ik niet goed hoe ik moet beginnen :confused:
Hoe raar dat ook mogen klinken voor iemand die toch alwel 10 jaar actief is geweest met RC.
Dus zullen er zeer binnen kort dan ook wel vragen op het forum komen van mij over
Welke regelaar / zender / accu etc etc etc....
Maar ik denk dat ik met behulp van jullie er wel uitkom !

Mochten er nog vragen zijn STEL ZE GERUST :mrgreen:

Hoi Robbert welkom hier op het forum, en ja vragen ja die heb ik wel.
Kun je wat foto's plaatsen van de MB Actros met de Kipper van Wedico.
We zijn hier gek op foto's. En nogmaals welkom en veel bouwplezier toegewenst.

Groet Henk.

Hoi Robert,welkom op dit gedeelte van het forum.Over het algemeen heerst hier een grote saamhorigheid tussen de truckers.Iedereen helpt elkaar met tips en truc(k)s.
Iedreen heeft hier zo z'n eigen specialiteiten.De een is erg handig met electronica,de ander heeft weer verstand van het echte werk die dat dus doorspeelt op dit forum.
Ik zelf ben schilder van beroep,en moet het dus vooral hebben van mijn vaardigheid als schilder om m'n modellen netjes af te maken.

nogmaals welkom hier en onthoud:
Domme vragen bestaan niet,alleen domme antwoorden.
groetjes Marcel.

Hoi Robbert,

Wolkom !! noch ien ut Fryslân, altijd gezellig.
Kom maar op met je vragen en de foto's.

GreeZz Sjon

hey robbert , welkom op het forum , laat die foto's maar komen, der zijn hier wel een paar kerels waar je heel wat kan van leren , heb ik zelf ook al ondervonden!!!

Ook welkom,

Hoi Robbert,

Het klingt vast een beetje afgezaagd maar ook namens mij van harte welkom op dit forum.
Gewoon tekenig er bij pakken en beginnen maar.

Mvg Ton...

Wat een welkom :)

Wat een welkom :-D

Nou bij deze heb ik maar eventjes wat foto's gemaakt (met mijn mobiele want de foto camera is helaas overleden)

Ik hoop dat ze kwalitatief goed genoeg zijn.

Vanavond kom ik er eventjes op terug ;) '
Met een aantal vragen................. hihi

Grt
Robbert

Foto-SQHO8CX8-D.jpg

Foto-JH7CJOKA-D.jpg

Foto-UTF4UGYH-D.jpg

Foto-INIA38M6-D.jpg

Foto-IKACKTXZ-D.jpg

Foto-W36SVDNL-D.jpg

Foto-3XIAPMFU-D.jpg

Foto-4IMGVLOF-D.jpg

Foto-NI4MNIMM-D.jpg

Foto-YZDMLKVY-D.jpg

Foto-LV3TK8SA-D.jpg

Foto-KRBHR7OR-D.jpg

Foto-KBYCIT84-D.jpg

Foto-3IURD7Y8-D.jpg

Foto-ABFXJVJD-D.jpg

Foto-CW4E4DCO-D.jpg

Hallo Robert,

nou, puik werk hoor..
Eveneens de foto's. Zo'n mob.telefoon maakt zeker goede foto's.

Bouw je een en ander zelf? of ga je van een bestaand iets uit?

Stef

Wat een welkom :-D

Nou bij deze heb ik maar eventjes wat foto's gemaakt (met mijn mobiele want de foto camera is helaas overleden)

Ik hoop dat ze kwalitatief goed genoeg zijn.

Vanavond kom ik er eventjes op terug ;) '
Met een aantal vragen................. hihi

Grt
Robbert

Foto-3IURD7Y8-D.jpg

Foto-ABFXJVJD-D.jpg

Hallo Robbert,

Nou dat wordt een moie combinatie hoor, Super !!!
De foto's zien er goed uit, ondanks dat je ze met je mobieltje hebt genomen !!

Even een opmerking over de kieptrailer :

Ik zie dat de bodemplaat van de kieptrailer onder de zijschotten is geschroefd, i.p.v. aan de binnenkant van de zijschotten., dat is niet goed !

Heb je de kieptrailer zelf in elkaar gezet, of heb je de kieptrailer zo gekocht ??

De onderplaat hoort aan de binnenkant te zitten van de zijschotten !!!
Misschien kan je dit nog omdraaien/wijzigen !!!

Succes met de verdere bouw !!!

Hoi Robbert ziet er inderdaad zeer goed uit hoor.
Het model en de foto's zijn zeer goed gelukt.

Groet henk.

Even een opmerking over de kieptrailer :

Ik zie dat de bodemplaat van de kieptrailer onder de zijschotten is geschroefd, i.p.v. aan de binnenkant van de zijschotten., dat is niet goed !

Heb je de kieptrailer zelf in elkaar gezet, of heb je de kieptrailer zo gekocht ??

De onderplaat hoort aan de binnenkant te zitten van de zijschotten !!!
Misschien kan je dit nog omdraaien/wijzigen !!!

Verrek ! je hebt helemaal gelijk !!
Ik heb hem al diverse maanden in huis en had het nog niet opgemerkt HiHi
Maar bij deze is hij al veranderd :D

En nee ik heb hem niet zelf gebouwd/in elkaar gezet, maar zo zoals hij op de foto staat gekocht met de bedoeling om hem zelf verder af te bouwen en er mijn eigen "slinger" aan te geven.

@Henk,
Thnx :D

Ik wou vanavond nog wat vragen stellen maar dat verschuif ik even naar morgen.(kreeg onverwacht visite en het is nu inmiddels bedtijd:sleepy:)

Grt
Robbert

Ha bobo:D

dit is wat anders dan dat snelle spul.
wat je nu doet is leuker dan die race wagens:D
nou als je een keer hier gaat rijden moet je even wat laten horen wil dat wel eens zien.

he de groeten

Daar zijn we weer ;)

Door een plotselinge ziekenhuis opname van mijn jongste neefje (6jaar) had ik de afgelopen weeken even geen zin om hier te reageren (heb wel veel gelezen hoor), maar inmiddels gaat alles weer zoals het allemaal behoort te zijn GELUKKIG :worship: (2x zeer zware hersen operatie gehad)

Maar we gaan weer gewoon verder waar we gebleven waren :)

Wat hebben we ?

Wedico Mb Actros + Trailer.

Laat ik maar gewoon 1 ding per keer aanpakken want anders komt het niet goed ben ik bang (zelf kennis :) )

Zoals wel zichtbaar is op de foto zit er nagenoeg "nog" niets op de trekker. (op de versnellings bak na)
En daar begint mijn eerste vraag eigenlijk ook!

Wat voor motor zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken ?
ik zie namelijk regelmatig op het wel bekende MP motoren staan van het merk BUHLER en als men de advertentie mag geloven dan zijn deze motoren stukken beter dan de gebruikelijke (standaard) van bv Wedico / Tamiya.
De vraag is eigenlijk:

* Is de Buhler geschikt voor mijn auto ? (rekening houdend met het feit dat er straks bv aarde in de trailer word vervoerd / dus gewichtig zal zijn)

* en past deze motor zo op mijn versnellingsbak ? Tips ?

* Wat voor motor pinion zou ik moeten gebruiken (module) ? is dit standaard bij zowel Wedico als Tamiya ?

* Past de Buhler goed onder een Actros cabine ? of moet het geheel dan verbouwen ?

Zo zie je maar weer dat voor een "simpel iets" als de motor toch niet zo simpel blijkt te zijn. (ten minste voor mij als 'leek' zijnde)

En op deze manier zullen er nog wel meer vragen vanaf mijn kant komen, waarvan ik nu al weet dat ik jullie hulp/tips zekers zal krijgen gezien de behulpzaamheid saamhorigheid op dit forum gedeelte. (tevens ook het gene wat het zo leuk maakt)

Grt
Robbert

@Truwer
Hey weakke jonge dus do wiest jirre ek al my dien truwerke! leuk man :) wie prate wol een keertjes auw, Komt goed.

@Sjon R
Jawis ! alwer een frys standby jir op het magtige forum.
Trouwens us wurkjauwers binnen buorren van elkonder oenema / Broersma
Is dyn trekker is herkenbaar ?

Nou dan gaan we morgen maar eventjes kijken en kennismaken in drachten tijdens de minimeet :) hihi ik neem het chassis ff mee

Hopend op goed weer natuurlijk.

Op mijn auto zit een versnellingsbak met het type nummer 165 (3versn ?) ook zit hier een servo hevel aangemonteerd, warvan ik geen idee heb waarvoor deze dient !? en hoe je deze moet bedienen ?
Mischien dat iemand van jullie dat weet ?

Alvast bedankt

Grt
Robbert

En we zijn "los" welliswaar niet met de wedico maar met een nieuw project !

Voor de mensen die toch nieuwschierig zijn heb ik maar een paar foto's gemaakt.

Wat is het ? de Tamiya Scania R620 6x4
Dit is de 1ste keer dat ik bouw met tamiya maar eerlijk gezegd valt mij de kwaliteit van het plastic enigzins iets tegen !

De pasvorm is nagenoeg wel GOED te noemen vind ik, Maar het nijgt vrij snel naar "dol" draaien.
En dat ben ik als ex Hormann rijder niet gewend (full allu :) )

Maar ook dat komt wel weer goed uiteraard.

Zodra er weer wat te melden is zal ik jullie daarvan ook op hoogte brengen want ik geloof dat dat wel gewardeerd word... en het is altijd leuk om een ander mans verhaal te lezen en te zien.

Grt
Robbert

Als men op deze link klikt kom je bij de foto's
Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=MMNNMAP8&album=AEKDCJUH

Back