hallo even voorstellen en wat vragen

hallo allemaal,

ik ben nieuw in het rc wereldje en ik heb een buggy gekocht via marktplaats had ik beter niet kunnen maarja.
ik had hier gelezen dat ervoor mijn buggy haast geen onderdelen te krijgen zijn maar na veel zoeken valt dat wel mee.
ik heb een vh-x5 speed master van beast racing.
ik heb helemaal geen ervaring met nitro auto's maar ben sleutellaar van beroep dus kom er wel uit al ik op weg wordt geholpen.
naar het 1 en ander gelezen te hebben van het afstellen van de wagen heb ik drie avonden lol gehad en heerlijk gereden.
maar van de week maakte de auto veel geluid maar kwam niet echt meer vooruit.
als ik de wagen op tilt draaien mijn wielen prima maar op de grond niet echt meer.
ik denk dat ik het tandwiel van de lange as (kan de benamingen nog niet echt)
te dicht op het ijzeren tandwiel van de motor hebt gezet want dit tandwiel in het midden was van kunstof en is nu redelijk al versleten dus heb het idee dat mijn motor het tandwiel niet helemaal lekker meer meeneemt als de wielen op de grond staan.
toen ik de auto kocht zat de motor vrij los en had ik zonder erbij na te denken de 2 tandwielen strak tegen elkaar geplaatst(niet slim dus)
nu zie ik op het net dat deze uitvoering ook met een 2speed op de markt is maar ik heb maar 1 tandwiel?
kan dat ooit aangepast zijn of waren deze buggy's eerst met one speed uitvoering op de markt?
ik heb nog veel te leren over het sleutelen enz en daarom hoop ik hier wat reactie's te ontvangen waardoor ik wat wijzer kan worden.(Hoe noem dit tandwiel? b.v?)
bvd dank voor jullie reactie's

grt nitrotek

Je hebt een paar dingen..

de wielen draaien op zich vrij, maar er kan geen vermogen meer van de motor naar de wielen.
Dus, OF een aandrijfas, tandwielen oid zijn kapot
OF de koppeling is kapot/versleten.