Hallo mede turbine bouwers

nou ,en dit is dan het resultaat.
Jammer van die ene scheve uitlaat ,dan was ik al een heel eind , maarja ,morgen maar opnieuw.
P1010131-1.jpg

P10101324.jpg

P10101342-1.jpg

die rechtse staat inderdaad een beetje naar binnen wijzend.... jammer
ik moet rhino ook nog ontdekken hoor, maar ik ken het idee van Cinema4D (ook tekenprogramma) en heb het even uitgezocht voor je in rhino.

weet je waarom hij schuin ging? verkeerd gelast?

Het ziet er nu al in ieder geval bruut uit hoor! 8)

succes met de nieuwe :)

Groetjes Rik

die rechtse staat inderdaad een beetje naar binnen wijzend.... jammer
ik moet rhino ook nog ontdekken hoor, maar ik ken het idee van Cinema4D (ook tekenprogramma) en heb het even uitgezocht voor je in rhino.

weet je waarom hij schuin ging? verkeerd gelast?

Het ziet er nu al in ieder geval bruut uit hoor! 8)

succes met de nieuwe :)

Groetjes Rik

JA de uitlaat aan de rechterkant is de boosdoener.
Het is maar 0.1mm dik materiaal dus vervormd zo.
Mischien even niet opgelet en te ver door geduwd.
Rhino heb ik via internet ,het is een vrije download ,en ik heb nu nog 17 save mogelijkheden.
Ik ben hier aangekomen via Limme ,die gebruikt het voor het uitrollen van bv verbrandings kamers ,wat heel makkelijk is.
Ik had autocad ,maar dat is veel te moeilijk en ook zeer lastig om 3d te tekenen.
Met Rhino heb je 4 schermen ,en je ziet direct het resultaat in 3d.
Ik heb alleen geen cut mogelijkheden in de vrije versie dat wil zeggen dat je het voorwerp door kan snijden .

@Ik begrijp het Jaap ,en het is op de foto ook minder goed te zien als in het echt,maar ik ga toch een nieuwe maken.

Mvg,

Martin.

Nou ,gelukkig is de tweede uitlaat nu ook goed.

Heb ik er natuurlijk 1 over ,en gauw even de Sprite van zolder gehaald om te laten zien hoe het eigenlijk gaat worden.

Maar eerst met twee hoor.

Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Whow.... wat een stukje techiek :) Ziet er enorm indrukwekkend uit, nu al ;)

Heeft iemand tips om aan naalden te komen voor een brandstof ring? Ik moet voor een 54er een 12 naalds ring maken. Welke maat naar is dan het beste?

Whow.... wat een stukje techiek :) Ziet er enorm indrukwekkend uit, nu al ;)

Heeft iemand tips om aan naalden te komen voor een brandstof ring? Ik moet voor een 54er een 12 naalds ring maken. Welke maat naar is dan het beste?

Hallo Herman ,dat zijn de 0.5x16 naaldjes van bv terumo.
Als je ze niet te pakken krijgt ,dan moet je het maar even zeggen.

Mvg,
Martin.

Hallo Herman ,dat zijn de 0.5x16 naaldjes van bv terumo.
Als je ze niet te pakken krijgt ,dan moet je het maar even zeggen.

Mvg,
Martin.

Je kunt het ook bij je locale apotheek vragen, meestal naalden genoeg in alle maten, gewoon effe binnenlopen. Mijn '54 heefd 0,6mm x 16mm, kosten daar bijzonder weinig.

Groetjes,
Gerald

Ik wil ze niet recht uit de ring naar beneden laten steken maar rond de ring buigen als een veer. Zo zitten ze strakker en veren mee. Ik krijg ze anders heel erg moeilijk goed tegen de sticks aan. Er zit altijd wel 1 los als je even beweegd.

Net naar de lokale apotheek geweest..... man wat duur :( Dus maar even online geshopt. Een doosje turemo naalden koste hier bijna 15 euro voor 100st. Online 5 doosjes incl verzendkosten voor 26.12 euro :) Dat scheelt enorm. Ik heb nu besteld:

Naalden Terumo 27G 3/4 0,4 x 19 mm grijs - (02010)
Naalden Terumo 25G 5/8 0,5 x 16 mm oranje - (02020)
Naalden Terumo 25G1 0,50x25mm oranje - (02021)
Naalden Terumo 23G1 0,6 x 25 mm blauw - (02030)
Naalden Terumo 22G1 1/4 0,7 x 32 mm zwart - (02040)

Van de 0.5 heb ik 2 lengtes, even kijken wat handiger is. Als mensen in de buurt wat nodig hebben weten ze me wel te vinden, ik heb nu wel even genoeg :)

Zou het een idee zijn om per stick 2 naalden te plaatsen? Dus 2 naalden met 1 naar links en 1 naar rechts? Ik loop maar wat de denken.......

solderen naalden

Een tip als je voor de eerste keer de naalden gaat solderen de naalde willen snel heet worden dit moet je voor komen de ring als eerste verwarmen voor zichtig anders vloeit het niet de naalden hebben snel de juiste temperatuur.

Dat had ik al gemerkt bij het proberen te herstellen van een oude ring. Naald gloeit direct geel :) Eerst op de ring ernaast en dan vanonder de ring verwarmen tot op het contact punt.

Hoe buig je de naalden? Knikken ze niet? Zo is de oude ring ook omzeep gegaan volgensmij. Buigen om een rond staafje ga ik proberen, staafje van 3mm oid.

als je helemaal klaar bent met de ring ,dan moet je de naaldjes kort rood stoken waar je wilt buigen , niks aan de hand ,werkt prima

Damn, bestelling is al binnen :) Zometeen een proefje doen om te kijken hoe mooi ze solderen. Ik kan ook de oude ring hergebruiken door de oude naalden eruit te halen en dan te kijken of de ring zelf mooi open is. Scheelt een hoop werk en dan hoef ik geen ring weg te gooien :)

vuil

je kunt beter een nieuwe maken het is moeilijk om er zeker van te zijn dat er geen vuil achter blijft

Damn, bestelling is al binnen :) Zometeen een proefje doen om te kijken hoe mooi ze solderen. Ik kan ook de oude ring hergebruiken door de oude naalden eruit te halen en dan te kijken of de ring zelf mooi open is. Scheelt een hoop werk en dan hoef ik geen ring weg te gooien :)

Daar ben ik ook achtergekomen inderdaad. 11 naalden doen het perfect en zijn exact gelijk qua vlam. De 12e echter..........

dit is het laatste nieuws ,ben druk bezig met Rik om computer tekeningen te maken van de nieuwe puller.
Hier drie foto's .
Zonder Rik zou me dit niet lukken ,hij kan me via msn goed en snel helpen.

fremastoy.png

fremastoy2.png

fremastoy3.png

Back