Hallo

Hoi iedereen,ik ben Arnold alias Pinkie,ik ben 28 jaar en kom uit het zon overgoten Kampen,en ik heb weer een heli gehaald
Ik rij nu voornamelijk met auto's en heb een paar jaar terug ook wel een heli gehad,maar die heb ik van ellende weg gegeven

Ik had toen een walkera hm4#1 en die kreeg ik met geen mogenlijkheid van de grond.
Nu ben ik overgestapt op co-axial en dat gaat me tot nu toe beter af.
Mijn nieuwe heli is een hm5#10,en ik had nog een agusta van jamara,maar dat is zo klein,mag haast geen heli heten.
Ik moet de hm5#10 vandaag als het goed is binnenkrijgen en dan hopen dat het een dezer dagen windstil is buiten.
Met die jamara vlieg ik in mijn pauzes op het werk,ruimte zat in zo'n hal,dus een grote kans dat mijn walkera daar ook gaat vliegen.

Zijn er bepaalde punten waar ik op moet letten bij dit type heli,zijn er gebruikers ervaringen hier?

reacties zijn meer dan welkom,even als goede raad.

Groeten Arnold

Ha Arnold,
Gefeliciteerd met je nieuwe mooie heli!!
Nou iig heel veel plezier van je mooie 5#1, gewoon veel vliegen en oefenen, dan komt de rest vanzelf wel! ;)
Wat ik deed was proberen te landen op een zo klein mogelijke oppervlakte, dan leer je hem spelenderwijs goed onder controle te krijgen, hoveren kan natuurlijk ook maar is wel saai!
Morgen krijg ik waarschijnlijk zijn kleine broertje erbij de Lama V2!

Waar je op moet letten? gewoon voorzichtig doen, goed voor jou en de meubels, verder opletten dat je heli niet weg waait als je ermee naar buiten gaat ;)

Laatst bewerkt:
Ik ben al weer wezen hooveren in de huiskamer,alleen de ruimte is hier toch iets te klein.
misschien als ik wat ervaren ben en hem op kleine plaatsen kan laten landen,dat het dan wat beter gaat.

Maar dit is echt een verschil dan met mijn HM4#1

Hello Arnold
Welkom op dit fijne forum van rc helicopter gekte;)
Het is toch de Walkera HM 5#10 die je hebt denk ik,en niet zoals Gerard schrijft de 5#1 ?(de nul vergeten Gerard?:yes:)De HM 5#10 lijkt mij echt wel een fijne Coaxiale helicopter,niet te groot,maar ook niet van de kleinste.Zal wel lekker stabiel hangen waardoor je door de huiskamer kan glijden gelijk een Zeppelin.
Veel succes ermee.:thumbsup:

@Gerard,welke Lama heb je nu besteld,de Esky lama V2 of de Walkera Lama 2 ?

@Gerard,welke Lama heb je nu besteld,de Esky lama V2 of de Walkera Lama 2 ?
Hai Ray, het is de Walkera Lama V2, gewoon om binnen met te scheuren :D
En ja ik bedoelde uiteraard de 5#10 ;)

@ Arnold heb je hem wel lekker fijn uitgetrimd? dit vraag ik omdat je zegt dat het binnen te klein is, zou toch moeten kunnen met deze machine!

Hallo allemaal,

Ik ben ook nieuw op het forum. Mijn naam is alder en woon in utrecht.
Heb ook een walkera 5#10, is prima in de kamer mee te vliegen. Vooruit, achteruit ,zijwaarts, achtjes vooruit en achtjes achteruit. Prachtig machientje voor binnen. Alleen oppassen dat je niet langer vliegt als ongeveer 5 minuten, anders gaan de lipo"s er gegarandeerd aan. Veel plezier en succes.

Grt. alder

Hai Ray, het is de Walkera Lama V2, gewoon om binnen met te scheuren :D
En ja ik bedoelde uiteraard de 5#10 ;)

@ Arnold heb je hem wel lekker fijn uitgetrimd? dit vraag ik omdat je zegt dat het binnen te klein is, zou toch moeten kunnen met deze machine!

@ Arnold, heel leuk om mee te starten en van alles uit te vogelen.

@ Gerard, gaan we van de Solo pro af ? :confused: , kan ik me niet voorstellen.
Waarom geen NE Coax ? Had je maar 1 zender gehad :p
Ik heb inmiddels 6 verschillende zenders en die nemen meer ruimte in dan de helis . :D Tenminste dat zegt mijn vrouw :D:D

@ Gerard, gaan we van de Solo pro af ? :confused: , kan ik me niet voorstellen.
Waarom geen NE Coax ? Had je maar 1 zender gehad :p
Nee hoor Kees die blijft er gewoon bij, en gaat echt voorlopig niet weg, blijft een fijn ding!
Ik kon hem met iemand ruilen en ik wilde er nog een coaxje bij hebben omdat ik er geen heb ;)

Arnold,

Hoe bevalt de 5#10, horen er niets meer van. Prima in de kamer te vliegen toch?

alder

De HM5#10 bevalt mij uitstekend,ik heb op mijn werk er aardig mee kunnen vliegen,na dat ik hem heb uitgetrimd.
Ik heb al wel schade,ik zette hem te hard op zijn voetjes neer en dat vond hij niet leuk,nu is het kunstof van de landings beugels gebroken.
Vandaag maar op het werk lijmen met superlijm.

Mijn vrouw kan nu niet meer afblijven van de jamara agusta.
Gister aan dr gegeven en dat ding heeft al meer vlieg uren gemaakt in de woonkamer dan dat mij zal lukken.

Arnold,

Leuk om te horen dat de heli goed bevalt. Heb een tip voor je, weet je misschien zelf ook al wel hoor. De motortjes gaan ongeveer, in mijn ervaring dan, een kleine dertig uur mee. Als ze versleten zijn gaat de heli om zijn as draaien.

Vrgt. alder

Ik heb een andere heli gezien die echt volledig mijn aandacht trok, E-sky big lama.
Wie is met deze heli bekend,en is hij echt goed voor buiten,zoals in dit hollandse winderige gedoe?

De HM5#10 is gisteren op mijn werk gecrasht.
scade: aan de andere kant is nu ook op een punt het landings gestel gebroken en mijn chassis was krom waardoor mijn motor niet meer tegen het tandwiel aan kwam.
heli ff uit elkaar gehaald,chassis met tangetjes en een hamertje weer vlak gemaakt,en hij doet het weer.

Coax en (Nederlandse) wind gaan niet goed samen. Een FP heeft wat meer kans, maar het beste voor wat wind is een CP heli.

Coax en (Nederlandse) wind gaan niet goed samen. Een FP heeft wat meer kans, maar het beste voor wat wind is een CP heli.
Precies, zoek maar eens op "Blade strikes" , dat krijg je namelijk met wind, ook wordt de heli gewoon weggeblazen.
Volgende stap is een Fixed Pitch heli, kan ietsje beter buiten en is goed te behappen, en uiteraard weer een hele nieuwe uitdaging! ;)

Daarnaast, als je de stap niet te groot wil hebben kan je ook kijken naar een FP helikopter met een 45graden flybar, deze hebben namelijk vergelijkbare zelfstabiliserende eigenschappen aan de coaxiale helikopters maar je kan er toch meer mee doen. Let wel op: de FP helikopters met een 45 graden flybar kunnen minder wind hebben als de broertjes met een 90 graden flybar.

Back