Hamburg (artesania Atlantic)

Juist, bij een sleper komt de as nu eenmaal niet onder een hoek naar buiten, dat ziet er voor mijn gevoel heel vreemd uit.
Om deze zo recht mogelijk te krijgen moet hij zakken, maar dan zou je alsnog de motor wel in lijn krijgen hoor.
 
mooi schip, na de smit Rotterdam wil ik deze ook gaan bouwen :thumbsup:
ik begrijp alleen nog niet het verschil tussen de beide modellen Atlantic en Amsterdam van Artesania
 
Update, dacht doe eens wat kleur op de romp was vergeten de stabilisatoren er op te lijmen. Dit gedaan met seconde lijm maar dat bleef natuurlijk niet zitten op de verf, dus maar weer kaal en vanavond nieuwe lijm poging op het kale kunstof.
 

Bijlagen

  • A6D2E937-4BD9-4577-927D-00778964B324.jpeg
    A6D2E937-4BD9-4577-927D-00778964B324.jpeg
    352,7 KB · Weergaven: 178
  • 26C8E3D0-F7CC-4931-93B9-F9263A513A71.jpeg
    26C8E3D0-F7CC-4931-93B9-F9263A513A71.jpeg
    131,7 KB · Weergaven: 189
  • C891C09D-403F-4CB6-AF7E-19368B59E0F2.jpeg
    C891C09D-403F-4CB6-AF7E-19368B59E0F2.jpeg
    237,1 KB · Weergaven: 188
Op mijn Smit Finland heb ik de kimkielen met CA-lijm gefixeerd en daarna aan beide kanten tegen de romp afgesmeerd met epoxylijm. Langs de buitenkant van de kimkielen 1 mm RVS rond gelijmd. Zit er al 3 jaar op. Op de lijmplaatsen alleen de verf dof geschuurd. Gr. Klaas.

20180906_170758.jpg
 
Hallo Albert,
Met deze link kun je de bouw van het model een beetje volgen.
er zijn 13 delen.
Misschien kun je er wat mee.
Frits

Hallo Frits,

Enige tijd geleden had ik deze filmpjes ook gezien op youtube alleen zijn ze volgens mij verwijderd.
Heb jij ze toevallig gedownload of weet je de naam nog?

Vriendelijke groeten,

Elvis
 
Back
Top