Hamburg II

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Bluey, 22 mei 2014.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Mooi dat hij loopt!
    m.b.t. die aansluiting: wat voor bakje gebruik je? Zo'n alu bakje van Conrad?
    Wat ik doe: ik boor een gat in in een plaatje messing. Dat gat heeft de diameter van de binnendoorsnede van de messingpijp die ik er vervolgens op soldeer. Dan boor ik een gat in het deksel van het bakje, waar de pijp doorheen komt. Het plaatje messing schroef ik onder in het deksel vast. Er komt een beetje vloeibare pakking tussen messing en deksel tegen lekkage.
    Op de messing pijp komt een stuk siliconenslang als flexibele verbinding. Die heb ik nodig om een goeie aansluiting te maken tussen de rookgenerator en de rest van het rook-afvoerkanaal.
    In de Thames-tug bestaat die "rest" uit een stuk brandstofslang van de brommer-speciaalzaak. Binnendiameter 6mm. Prima spul en goedkoop. Bij de Titanic bestaat het uit PVC-electriciteitsbuis. Ook prima en goedkoop. (In de Titanic heb ik wat meer ruimte)
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Welnu... de fan motoren waren geen succes... (had die anders je wel toegestuurd)
    De tweedradige brushless (Jan gaf het al aan...!) draaien idd niet 'koud' aan de 12V. Processor aangestuurd. De andere fans zijn denk ik veel te groot. 8 x 8 cm. Echt waaien er achter doet het ook niet.

    Aan een ieder.... Plaatjes kan je idd thans heel eenvoudig op z'n plaats plempen via het menu van het 'tikvenster' als je binnen een draadje reageert..... Jouw Media/Upload Bestand...

    Screendumpjes.... supersimpel! PDF kan ook!

    Schermafbeelding 2015-05-13 om 12.23.20.jpg

    Schermafbeelding 2015-05-13 om 12.06.53.png

    Mooi schemaatje. Zou zo in de FAQ kunnen!
    Gr Bas
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
  3. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.689
    Locatie:
    Sneek
    Enigzins off topic; zijn de foto albums gesneuveld bij de wisseling naar de nieuwe uitvoering?
    Je mist nu bij alle oudere topics de ploaties, dat maakt die topics behoorlijk 'onleesbaar'...

    De meeste foto's heb ik wel op m'n HD staan, maar het is nogal een klus om het goede plaatje weer aan de topics toe te voegen.

    Groeten, Jan.
     
  4. Bluey

    Bluey

    Lid geworden:
    21 mei 2014
    Berichten:
    269
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoi roel en bas

    Bedankt. Het werkt uitstekend, ik heb een 12 mm knelkoppeling gebruikt en die door het deksel heen vast gezet met grote vulringen. Rookt prima. Geluid en licht werken ook. De bermpohl is ook min of meer vaarklaar dus ben benieuwd morgen!
     
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dat was dus nog even boenderen tot op het laatst! Mooi dat het werkt!
    Behouden vaart dan... en allen die gaan varen op de Werkschependag!
    Mooi weer, had warmer gekund, typisch Hemelvaart, maar het blijft droog. En hopelijk een beetje rustig op de wegen.

    Overigens was ik even bij Eriks voor wat rubbers onder de draaibank. Die hadden te kust en te keur aan flexibele kunststof slangen. Opgevooerde diameter kabel beschermer... downsize stofzuigerslang... van dat type haardroger uit de jaren 60... zo een los kastje met een kwallenhoedmodel... ik zag de rook in gedachten er al doorheen blazen :)

    Met een drum unit er tussen kan je rookkringen blazen! Ook leuk!
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
  6. Kees de kort

    Kees de kort

    Lid geworden:
    14 nov 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    waalwijk

    Hallo ik ben kees de kort uit Waalwijk (c.de.kort7@kpnplanet.nl)
    ik ben op zoek naar tekeningen van de Hamburg II weet je toevallig wie of waar mijn daar aan kan helpen.
    ik heb een romp van de boot gekregen en ik wil hem graag afbouwen.
    Met vriendelijke groet
     
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.109
    Locatie:
    Oostvoorne
    Kees, Op pagina 1 van dit topic staat een zijaanzicht, maar die heb je denk ik al gezien. Ergens moet ik nog een foto van dat schip hebben, maar dat wkrdt even zoeken. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina