Handig & goedkoop gereedschapje gevonden

Hallo,

Ik kwam bij de gereedschapafdeling van de lokale Action (discountwinkel) een allesknipper tegen voor euro 2,98. De lol van het ding is dat hij met standaard stanleymesjes werkt, en erg degelijk gemaakt is (spuitgietalu/staalplaat).

Net wat proefjes gedaan of ik grenen latjes tot 8mm dik (liggers/bootdek?) kon knippen...ging erg goed. Ook carbon staf van 2 mm is zo doorgeknipt!

afb10282.jpg

afb10283.jpg

Conclusie: kopen! erg handig ding voor weinig geld.

Hans

Inderdaad handig stukkie gereedschap hummel, maar weet je toevallig ook nog een handige, kleine verstekzaag. Ik kan alleen van die grote lompe dingen vinden.

Alex

Hallo,

X-acto heeft idd een leuk klein verstekbakje met kapzaagje, is alleen vrij duur...ik meen ongeveer 20 euro!

Als je veel onder verstek wilt gaan zagen, overweeg dan eens een zaagtafeltje van Proxxon. Is niet goedkoop, maar wel goed!

Ze hebben een eenvoudige zaagtafel die enkel verstek kan zagen (euro 110.00) en een uitgebreide zaagtafel die dubbel verstek kan zagen (euro 250,00).

Verder heeft de Praxis een klein lintzaagmachientje van Kinzo in het assortiment die voor het geld (90 euro) erg veel plezier geeft.

Hans

Thanx iedereen, ja ik ben een newbie dus ik weet totaal niet wat er op de markt is maar ik heb nu wel een paar hits waar ik mee aan de gang kan.

Alex

Damn, vandaag bij 5 bouwmartken geweest om bovenstaande knipper te kopen. Bij 1 bouwmarkt gevonden voor >> € 22,50..... Verder lijkt hij nergens te verkrijgen.

in de bouwmarkten liggen soms in de vijf euro bakken van die blauwe doosjes, met daarin eenpaar mesjes, een mini verstkbakje en een kapzaagje. prima geschikt voor balsa, gebruik ik al jaren, heb er alleen een ander zaagbladje voor gekocht met fijnere vertanding

Back