Handige starterskeus?

• Topicstarter Topicstarter Kas
  • Startdatum Startdatum
K

Kas

Guest
Dag iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop hier het één en ander te weten te komen over r/c auto's.

Ik ben van plan om binnenkort een electro autootje te kopen. Ik wil er dan vooral op asfalt en parkeerplaatsen wat mee rommelen. Ik hoop m'n aanschafkosten onder de 200 euro te houden.

Ik kwam dus voor de keuze te staan of ik een RTR auto zou kopen of een bouwkit. Ik heb al een beetje rondgeneusd en ik denk dat ik ervoor kies een RTR auto te kopen. Ik zou het denk ik wel leuk vinden om zelf een auto in elkaar te zetten maar dan moet ik daar ook een zender en het één en ander bijkopen. Ik had het idee dat dit allemaal wat duurder uit zou pakken dan wanneer ik een RTR auto zou kopen.

Ik ben al gauw bij de site van Conrad terechtgekomen en zag daar een leuk setje. Namelijk een auto van Tamiya, de Z4 M coupe voor 170 euro. Het staat er niet bij, maar volgens mij is dat het tt-01 chassis. Het is een compleet RTR setje dus alles zit er al bij volgens mij.

Nou is mijn vraag aan jullie of dit een goede keus is en of jullie nog andere goede opties weten? Ik denk dat ik het liefst een auto van Tamiya koop maar als jullie een ander merk adviseren hoor ik dit graag.

Ik heb ook al wat gelezen over het ta-05 chassis maar ik weet niet of dit kwa kosten een goed idee is. Ik weet ook niet echt of ik er nog veel aan wil gaan prutsen.

Ik hoop dat jullie raad weten met mijn vraag. Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

Kas

Als je bij www.pkracing.nl kijkt kun je rechts een artikel nummer invoeren.
voer dit in:
HPI10714

Als je er een paar accu's bij koopt heb je echt veel lol !
Bijvoorbeeld deze HPI2062-2 (ook bij pkracing)

En als lader kun je deze nemen
PT258

je kan bijvoorbeeld ook deze auto nemen
MAV12204D

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze vraag wordt echt iedere dag gesteld...

Hoelang heb je op dit forum gekeken? 2 min?

Men klikke op 'startpagina' op MBF, en zien rechts een blauw invoerveld, met de titel 'Doorzoek forums', Typ beginnersauto en je krijgt 111 resultaten, daar zit ook wel een antwoord voor jouw bij :rolleyes:

Tevreden?, Sorry hoor, maar je wordt toch ook niet meer gevoerd bij het eten :confused:

Groet,
Robert

:geïriteerd:

Wat een warm onthaal Robert.
Ik vond het wel gepast om even mijn situatie duidelijk te maken, aangezien ik een nieuw lid van dit forum ben.
Ik heb de andere threads van te voren al gelezen maar vraag dan aan jullie wat jullie handig lijkt in mijn situatie. Mocht je er dan geen behoefte aan hebben mijn vraag te beantwoorden verwacht ik ook niet zulk soort reacties, zeker niet aan een nieuw lid.
Ik hoop trouwens dat ik aan mag nemen dat jij geen maatstaf bent voor de gastvrijheid van de andere leden.

Mixit, bedankt voor je reactie. Ik hoop echter wat meer ondersteuning in de reacties te zien.

Groet

Wat een warm onthaal Robert.
Ik vond het wel gepast om even mijn situatie duidelijk te maken, aangezien ik een nieuw lid van dit forum ben.
Ik heb de andere threads van te voren al gelezen maar vraag dan aan jullie wat jullie handig lijkt in mijn situatie. Mocht je er dan geen behoefte aan hebben mijn vraag te beantwoorden verwacht ik ook niet zulk soort reacties, zeker niet aan een nieuw lid.
Ik hoop trouwens dat ik aan mag nemen dat jij geen maatstaf bent voor de gastvrijheid van de andere leden.

Mixit, bedankt voor je reactie. Ik hoop echter wat meer ondersteuning in de reacties te zien.

Groet

Ik hoopte eigenlijk dat iemand met meer ervaring mijn post zou bevsetigen en verder uitleggen :oops:

Ik wil het wel uitleggen maar ik heb nu eigenlijk geen tijd en ik ben nog niet zo heel erg ervaring zoals alle adneren op dit forum. En ik wil niet dat jij straks een auto hebt die niet goed is

maar ik zal even kijk en of ik het goed kan uitleggen.
Ik gebruik pkracing nu eventjes als voorbeeld. Ik egef de artikelnummers en diem oeten dan even opgezocht worden(rare regeling)

HPI10714
Deze auto denk ik?

PT258
Deze lader, die stopt als de accu te heet wordt, en hij stopt ook als de accu vol is

Ik kan even geen geen goede accu vinden ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Kas,

Ik heb een tijdje geleden een TT-01E (verbeterde versie van de TT-01) gekocht. Bij de TT-01E zijn wat puntjes verbeterd ten opzichte van de TT-01 ( De TT-01 is natuurlijk ook een prima auto). Maar aangezien de TT-01E wat duurder is denk ik dat het verstandiger is om een TT-01 te kopen omdat je hem misschien ook nog wat wilt aanpassen.

Ik ben in ieder geval heel erg tevreden met mijn TT-01E. Je kan hem natuurlijk altijd sneller maken. Ik heb daarom ook een EzRun zetje op ebay gekocht voor 60 euro. Dat maakt hem stukke sneller. Maar ik weet niet of het allemaal nog in je butget past maar je kan in ieder geval wel een hoop kanten op.

Ik hoop dat ik je zo wat goede informatie heb gegeven.

Mvg, Niels

Beste Kas,

ik heb met beide auto's geen ervaring, maar ik kom heel vaak topics over de twee auto's.
de échte beginners auto, is de tamiya tt-01 en sinds kort de tt-01e met een aantal verbeterpuntjes, zoals niels vermeld.
een iets mooier chassis voor beginners is de tamiya ta-05.
even een aantal feitjes op een rijtje:

tamiya tt-01
- cardan aangedreven (dit heeft minder last van steentjes als je op bijvoorbeeld een parkeerplaats rijdt)
- geen kogellagers standaard, maar plastieken glijlagers
- veel, vrij goedkope, upgrade onderdelen
- door de plastieken onderdelen en de matige differentiëlen, motoren tot minimaal 15 turns mogelijk, dat is dus eigenlijk een maximale snelheid van +- 50 km/u

tamiya ta-05
- snaaraangedreven 4wd (is over het algemeen efficiënter en iets beter dan - cardan, maar vaak wel wat minder robuust)
standaard kogellagers
- ook veel upgrade onderdelen
- geen motorrestricties, afhankelijk van je elektronica (geld ook voor tt-01, met de standaard elektronica kun je niet alle mogelijkheden benutten)

kortom, ik zou voor een ta-05 gaan. En deze op ebay aanschaffen, als je geen moeite hebt met in het buitenland bestellen.
of je een rtr of een bouwkit koopt, mij lijkt het me slimmer om een bouwkit te kopen, je kent de auto beter en je kunt je eigen, mogelijk wel duurdere elektronika gebruiken.
dit maakt de set wel wat duurder. maar je zult sowieso plezier hebben van je auto. plezier zul je trouwens ook hebben van een rtr. maar bijvoorbeeld de accu van een rtr is vaak alleen maar te gebruiken van ritjes tot <10 min. en de accu moet met de standaard lader zo'n 7 uur (meestal aan de lader)

dit zou mijn mening zijn, er zijn misschien mensen die het met me eens zijn, of die iets anders vinden.
zij zullen zich wel melden,

ik ben het met je eens over de ta-05
ik heb een tt-01 en ta-05 gehad
de ta-05 vind ik een stuk betere auto dan de tt-01.
en hij heeft standaard kogellagers en hydrolische dempers en andere voordelen.
Maar aangezien je geen wedstrijden gaat rijden en je een budget hebt zou je ook voor de tt-01 kunnen gaan en die (later) verder uitbreiden

Hartstikke bedankt voor jullie uitleg( tot nu toe).
Ik denk ook dat ik het erg leuk vind om de auto zelf in elkaar te zetten. Op advies van Japie22 denk ik momenteel aan de ta-05. Op eBay staan een aantal nieuwe ta -05 kits van rond de 110-130 euro.
Dan koop ik er zelf nog een zender en toebehoren bij, ik neem aan dat dit niet zo ingewikkeld is?
Dan zit ik waarschijnlijk wel iets over de 200 euro maar daar heb ik dan ook een stuk beter spul voor.

Het is overigens niet zo dat ik van plan ben de auto binnen een week te kopen, het kan ook over een maandje of twee zijn. Dit is puur als verkenning van wat er zoal verstandig is.

Groet

Jongens..
Wel de hele tijd deze auto die auto.
Maar jullie hebben niet over de laders en de accu's?
Zou je daar niet eens naar gaan kijken ?

Het belangrijkste lijkt mij de chassis keuze. Natuurlijk weet ik dat de accu en lader ook belangrijk zijn, maar dat komt later wel, evenals de zender e.d.

Groet

Dus je wilt alleen een auto voor 200 euro zonder zender enz.?
Want met 200 euro ga je het niet redden met zender accu en lader

Ik zou de kit kopen voor rond de 140-150 euro. Dan hoop ik voor de rest (dus accu, lader en zender + toebehoren) zo'n 120-130 euro te betalen.
Denken jullie dat dit een reële aanname is of ben ik duurder of misschien zelfs goedkoper uit?

Groet

280 euro ben je dan uit hoe je schat wel buiten je budget. maar je zou kunnen slagen voor 200 euro rtr en dan nog 70 euro voor accu's en lader in het buiten land
zoals modelsport.co.uk

mijn ondervindingen zijn op dit gebied dat je beter een rtr kuntr kopen die je qua model goed ligt.(uitzien)
voor de rest zou ik dan betere accu's en motor kopen op de duur om toch erin te groeien.
Als je daarna echt verder wilt kun je sparen voor een betere carbon auto

Back