Handlaunchglider

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hallo!

Graag wil ik informatie over een HLG.

Dit thema is nieuw voor mij en om te beginnen wil ik eerst een degelijke vlieger voor weinig geld, die toch super vliegen kan.

Ik heb ontdekt dat firma Causemann uit Gütersloh in Duitsland
http://www08.causemann.de/netware_bundle/catalog/product_info.php?cPath=37&products_id=17018&os
de “Slingshot” voor 111,20 € plus duits BTW, uitgebracht heeft.

Heeft iemand hiervan gehoord of deze reeds uitgetest?
Zijn er misschien nog andere geode aanbiedingen in een gunstigere prijsklasse?

Alvast bedankt!

Burkhard H.

Probeer eens of je nog een exemplaar van de FMT kan krijgen nr 12/2003. Hierin wordt ook een SAL/HLG besproken: de Apache van Valenta Model ( €89 ).
In het artikel worden ook gelijk een paar verbeterpuntjes genoemd.

spanwijdte 1460mm
lengte 1150mm
Profiel RG15 gemodificeerd tot 10%
totaal draagvlak 23,7 dm2
gewicht 280-350gr afhankelijk bouw en apparatuur
belasting 13-16gr/dm2

Tjechisch model.
Info: valentamodel@chrudium.cz

http://www.valentamodel.cz/index-cj.htm

klik links op katalog en zie daar een aantal mooie vliegtuigen.
Ik begin er zo zelf ook aan te denken om hier mee te beginnen.
Succes.

Ik heb dit model ook al even op de korrel gehad. Ik was vooral geinteresseerd in de romp aangezien ik met de bouw van zo'n romp en vooral de staartboom nogal wat problemen heb om het goed te krijgen. Een vleugel bouwen heb ik al aardig onder de knie. Ik had dan ook de bedoeling mijn vleugel met deze romp te combineren. Mijn vermoeden werd in de test bevestigd dat de lengte iets aan de korte kant is en toch zo'n 10cm langer moest zijn voor een goede launch. Geheel negatief was het voorlopige testverslag niet en ik zou als ik jou was de volgende tests even in de gaten houden. Zeker gezien de prijs lijkt het mij een redelijke beginkist. Lekker wat ervaring opdoen in het gooien en later de overstap naar een wedstrijdkist.

De interesse in het DLGén groeit aardig in Nederland. Volgens mij staan er al aardig wat mensen te gooien op een verlaten weiland. We moeten in 2004 maar eens met z'n allen een dagje ergens vliegen om veel ervaring en kennis uit te wisselen. Van beide kom ik namelijk veeeeeeeel te kort en ik denk velen met mij. Wedstrijdvliegers Goswijn en Bas kunnen ons dan heel wat leren en wij dan op onze beurt tevens deze verslavende tak van vliegen weer verder promoten.

Theo,

Als ik voor jouw nou eens een rompje en een staart boom maak?

En voor een meeting ben ik in, heeft iemand een datum en een veld (liefts centraal gelegen natuurlijk) ?

Back