Handleiding Graupner jr T1014 gezocht.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Antoine_S, 31 jan 2023.

  1. Antoine_S

    Antoine_S

    Lid geworden:
    30 okt 2022
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Middelburg
    Hallo mensen,
    Vandaag in de kringloop een Graupner T1014 zender met ontvanger, 2x module 40 en 35Mhz en 2 servo's van Graupner gescoord. Alleen, ik heb er geen handleiding bij en dat vind ik toch wel handig. Iemand misschien zoiets liggen of een link waar te downloaden? Ik kan in ieder geval niets vinden.

    Groet,
    Antoine
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.682
    Locatie:
    Sneek
  3. Antoine_S

    Antoine_S

    Lid geworden:
    30 okt 2022
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Middelburg
    Bedankt, alles werkt in ieder geval alleen die schakelaars geven geen effect maar de zender en ontvanger werken met de servo's en daar gaat het om.
     
  4. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.682
    Locatie:
    Sneek
    Welke ontvanger heb je er bij?
    Of de extra kanalen/schakelaars werken hangt van de gebruikte ontvanger af, die moet minimaal 7 kanalen hebben om de zeven servo's aan te kunnen sturen, vier via de sticks en drie via de schakelaars.

    Groeten, Jan.
     
  5. Antoine_S

    Antoine_S

    Lid geworden:
    30 okt 2022
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Middelburg
    Dat klopt, de ontvanger heeft 7 kanalen. Ik heb er maar 2 nodig dus echt belangrijk is het niet.
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.096
    Locatie:
    Oostvoorne
    Antoine, Je zou eens kunnen testen of achter een van de schakelaars een Dual rate funktie zit. En hoeveel standen hebben die schakelaars? En eventueel terugverend naar middenstand? Met Dual rate beperk je de uitslag van een servo, of reduceer je het toerental van de motor. Om te testen zet je twee servo's aan de ontvanger. Zender en ontvanger aan en dan kijken of bij het overzetten van de schakelaars bij een of meerdere servo's de eindstand verandert. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2023

Deel Deze Pagina