Handleiding graupner shark

Heeft iemand een handleiding van de Graupner Shark. Ik heb er namelijk een gekocht, alleen moet er nog wel wat aangebeuren voordat hij te water kan. Dus een handleiding zou wel handig zijn.

full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ha marc heeft reeds wat door gestuurd
de twee servos moet je anders zetten want anders komt er een onder de beugel te zitten en kun je der niet meer aan
11751866_989555081096641_4435409018112744144_n.jpg

hier zie je de werking van de duik stabilisator
deze heeft zijn plaats gevonden onder de servo's
daar ik mini servo's heb ingebouwd is er daar net genoeg plaats onder
om de servo plaat toch op de juiste hoogte te krijgen heb ik twee buisjes gemaakt waar de plastiek schroeven door gaan en zo het plaatje toch stevig op zijn plaats houd

moet je de volledige bouw handleiding hebben die heb ik voorlopig ook nog liggen en een copie is zo gemaakt

Heren, dank voor de reactie tot dusver. Het zou fijn zijn als ik toch de volledige beschrijving heb. Volgens mij missen er een paar kleine onderdelen, om hem bijvoorbeeld bij de schroefgaten van de kap waterdicht te krijgen. En de uitslag van de stabilisator, de servo die er nu in zit is gaar, hoe het nu zit bevalt me ook niet helemaal. Deze wil ik trouwens uitvoeren met een gyro. Ik zie dat er een speed 500 inzit, wat voor een esc hebben jullie erin zitten?

esc is die van norbert bruggen
de servo's die er in zitten turnigy 1160A
de duikregelaar is ook van norbert bruggen
een gyro werkt nie in een duikboot
wat hebben jullie vliegtuig mensen toch altijd met een gyro om deze in een duikboot te willen zetten
ge moet een ltr 3 hebben van bij norbert das klein da doet wat het moet doen je moet hem wel in de juiste richting zetten
en dat is voor die 1160A met de kabels naar achter voor een andere servo kan het zijn dat hij andersom moet zitten

wat moet je hebben voor de sluiting ????
die bestaat uit alles X2
een plaatje dat gebogen is met een gat er in en een recht plaatje
dat recht plaatje komt recht onder een gat te zitten in de bovenbouw (recht is recht anders heb je ellende

dat gebogen plaatje komt dan in de romp te zitten in die twee alu U profielen die je onder de rand hebt moeten lijmen en daar moeten twee stukjes hout onder komen (ik heb pvc gebruikt)
deze moet je vastlijmen maar voor het drogen de kap er op schroeven zodat deze goed uitgericht zitten met de bovenste plaatjes
boven in de toren 1 inslag moertje lijmen en dit moet ook recht zitten met de schroef anders lekt de zaak daar later
door deze inslag moer moet je met een 6 kantsleutel de inbusbout aan draaien die in het plaatje zit maar dat gat is te klein
met de hand en een boortje de bus uitruimen maar heeeeeeeeeel voorzichtig anders heb je weer lekken

de files vind je hier
http://users.telenet.be/bmsa/frederik

gr raf

ha failsafe als je te diep duikt .dan maakt hij contact met een printje en dan stuurt dit je duikroeren zo dat de boot naar boven vaart tot hij weer op een diepte komt waar hij op mag/kan varen
dus alleen met die druk sensor ben je niets je moet ook dat printje hebben
ik ben voor peter nu een nieuw aan het maken daar er een printje defect is geraakt
de printjes die er bij zitten zijn niet erg professioneel gemaakt laat me maar zeggen en daar is nu een draad afgebroken maar ik zou begot niet weten waar hij aan vast moet komen te zitten .want de print is zo een rommeltje dat is echt niet normaal
normaal zitten de draden door de print heen maar hier zijn ze aan de onderkant op de baantjes gesoldeerd en ja dat geeft dus geen stevigte
nu het nieuwe printje kan qua software wel wat meer .spijtig dat ik het niet eerder beslist had (printje was nog heel)anders had ik de waterdetectie lamp ook door een led vervangen en was de sturing iets makkelijker (1 transistor minder)en kon ik de led ook nog eens op over spanning laten flitsen wat dan weer beter zicht baar is .
want je kunt een led op 7.4 volt laten branden zelfs zonder weerstand er tussen .
heb je de scans gedownload dan haal ik ze terug weg kwestie van ruimte te hebben op de server

gr raf

Back