Handleiding yep esc

Heb onlangs een YEP 90A regelaar en een Turnigy 5045 outrunner gekocht. Helaas zat er geen handleiding bij en na HK een mail gestuurd te hebben weet ik dus dat dat normaal is. Ze geven me alleen een linkje naar een YouTube video die niet eens van hunzelf is. Nou begrijp ik (achteraf) dat deze regelaar vooral (of alleen maar ?) geschikt is voor een heli. Maar hoewel ik al 25 jaar bezig ben met electro modelbouw (auto's) is het vliegen nog redelijk nieuw voor mij. Ik heb wel een foamy met een Turnigy regelaar en dat werkt perfect. Maar deze regelaar krijg ik niet aan de praat. Mijn grootste vraag is wat ik met de 2 servo kabels moet die uit de regelaar komen ? Oftewel....welke gaat naar rx en wat moet ik met de andere ?? En.....kan ik deze regelaar wel gebruiken i.c.m. deze motor als ik hem niet in een heli gebruik (namelijk een niet vliegend projekt waar ik een sterke motor nodig heb)

Manual

De esc is ook geschikt voor vliegtuigen, ik gebruik deze in mijn zwevers.
Het tweede servo draadje is om de esc aan te sluiten op de programmeer kaart.

Laatst bewerkt:
Nou.....ik heb diverse keren geprobeerd de regelaar aan de gang te krijgen. Eerst met de Program Card en daarna met zonder en gewoon via de zender. Niet gelukt. Toen een aantal andere motoren geprobeerd (inrunner en outrunner) en nog niks. Daarna deze motor met een andere regelaar (kleine Turnigy 18A) geprobeerd en werkte goed.
Mijn conclusie is dan : motor = OK en regelaar = defekt. :(

Er is een LEDje van de BEC die af en toe brandt (soms heel licht, soms heel fel).
Geluid komt er in ieder geval niet uit...

Helaas zijn de 30 dagen retour periode al voorbij.

Misschien dat ik het nog een keer ga proberen en anders wordt het enkele reis prullenbak.

Geluid komt uit de motor en niet esc en je kan de geluid uit zetten ook

Laatst bewerkt door een moderator:
Back