Handstartje, ook voor grote kisten gewoon doen ...

Mooi Harm, dat ga ik ook eens uitproberen!!!

@Dirk: dat filmpje van jou is ook niet verkeerd. Ik kon zo snel niet vinden hoe de besturing van de Qinetiq geregeld is.

Heb je een zware kist, laat dan de zwaartekracht het werk doen!

Johannes

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een zware kist, laat dan de zwaartekracht het werk doen!

Johannes

wel aardig link als de wind op de vleugels slaat lazerd die idioot met z`n nickerbokken zo het ravijn in .
geen clubregels daar geloof ik .
wel gaaf om te zien

wel aardig link als de wind op de vleugels slaat lazerd die idioot met z`n nickerbokken zo het ravijn in .
wel gaaf om te zien
Je moet wel een tikkie beter kijken hoor!
a. die man (denk ik, kan ik niet goed zien :rolleyes:) heeft geen knickebockers aan maar een moderne korte broek. Zo een van het type ik wil wel op warm weer gekleed zijn, maar jullie moeten zo min mogelijk van mijn sexy legs te zien krijgen.
b. het waait er nauwelijks. Anders zou hij niet zo makkelijk met die kist in die stand (vleugels bijna dwars op de wind) in z'n handen naar de startplek lopen ... Iets later kun je ook aan de grassprietjes zien dat er maar weinig wind staat.
c. Als het er wel hard genoeg waait om je evenwicht te verliezen, wordt hij niet het dal ingeblazen maar juist terug.

In dit geval zou ik (als ik hem was) vooral niet te hard gooien, want daarvoor is het nodig dat hij zich met een redelijke snelheid richting afgrond beweegt. En hij moet nog wel voor de afgrond kunnen stoppen....

;)

Dirk.

Laatst bewerkt:
wel gaaf om te zien

Als het toestel door een harde windvlaag wordt gegrepen kan hij twee dingen doen.
Onmiddellijk het toestel loslaten, jammer voor de zwever.:(
Of, goed vasthouden en een rondje meevliegen.:p;)

Over deze persoon hoef je geen zorgen te maken. Hij weet precies wat ie doet.
De meeste ongelukken gebeuren bij het bergwandelen. Alleen al in de Oostenrijkse Alpen overlijden per jaar ruim honderd personen tijdens het wandelen. Statistisch gezien is bergwandelen gevaarlijker dan autorijden vergeleken met het aantal bewegingsuren.
Omdat ik en groot gedeelte van mijn leven in de bergen heb doorgebracht ken ik de pracht van de natuur, maar ook de gevaren.

Johannes

hoi,
oud filmpje,.. paar jaar geleden, mijn eerste 4 meter zwever

die vloog dus bijna het hele veld over, kom nog net een goundloop maken

Die Zephyr is wel een gaaf ding trouwens. Hier staat nog wat informatie en een ander heel mooi filmpje, ook met handstart!

Het meest bijzondere aan die Zephyr:

Zephyr was launched at 06:41 (MST) on 09 July 2010 and stayed aloft for 14 nights (336 hrs / 22 minutes) above the US Army's Yuma Proving Ground in Arizona, before being brought safely back to earth on the morning of 23 July having achieving all the objectives of the trial.
:banana:

Back