Handzender stabiel omhangen

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Bartdr1, 1 jul 2022.

  1. Bartdr1

    Bartdr1

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Westmalle (tussen Antwerpen en Turnhout)
    Ik heb een MZ32 handzender en ik vlieg die ook als handzender zonder pult. Hij hangt gewoon met de bijgeleverde strap rond mijn nek. Als ik me voorover buig om bijvoorbeeld de zwever op te pakken 'niet evident met die schallmodellen van +- 15 kg) , begint hij wat te tollen aan die necklace en als ik dan terug rechtop sta, slaat hij soms met de verkeerde kant tegen me aan. In de hektiek om de piste te ontruimen, vrees ik een beetje dat dat eens gaat leiden tot schade (bijv. schakelaar afbreken) of iets dat geschakeld wordt (bijv. motor aanlopen).

    Alle necklaces die ik heb, hebben een swivel. Iemand die zoiets al eens geblokkeerd heeft?

    Is er een eenvoudige oplossing om dit te vermijden en zonder de grote oefening met een (vaak dure) zenderpult die dan nog eens de toegang tot de zijdlingse schakelaars beperkt ? Ook zonder gaten te boren in mijn zender, maar dat lijkt me voor zich te spreken :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • images.jpg
      images.jpg
      Bestandsgrootte:
      11 KB
      Weergaven:
      107
    • s-l300.jpg
      s-l300.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,4 KB
      Weergaven:
      106
  2. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    Heb hetzelfde probleem. Zorg in ieder geval voor een kill switch voor de E motor als je elektrisch vliegt.
     
  3. Bartdr1

    Bartdr1

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Westmalle (tussen Antwerpen en Turnhout)
    Doe ik en de sleepkoppeling zet ik ook op, die blokkeert ook de motor....
     

Deel Deze Pagina