Hangar-9 J3 46 electro + PH-OEI ombouw

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door E.hof, 31 okt 2015.

  1. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    user2164_pic43191_1283086535.jpg dit was mijn hangar 9 j3 omgebouwd naar l4 verzie mooi topic :thumbsup:
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Laatst bewerkt: 19 feb 2017
  3. Superkeyer

    Superkeyer

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Dordrecht en Arnhem(weekend)
  4. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo Arie, van een vlucht is het vorig jaar helaas niet gekomen. Ik hoop dat het deze zomer anders is. Ik ben in ieder geval voornemens een filmpje of fotoserie te plaatsen als het zover is.
    Groeten, Eddy
     
  5. Superkeyer

    Superkeyer

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Dordrecht en Arnhem(weekend)
    Oke Eddy,
    Laat het mooie weer maar komen, ik ben zeer benieuwd. Het is een prachtige Piper geworden en leuk dat je de details van de 1:1 gebruikt voor je model.
    Mijn Piper heeft vorige week weer gevlogen en hij vliegt nu goed.
    Ik heb een abo op je topic, dus ik zie het wel verschijnen.
    Happy landings en hou hem heel!
    Arie
     
    MicropropSport en E.hof vinden dit leuk.
  6. Algysy

    Algysy

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Rotterdam
    Eddy, ik ben ook erg benieuwd naar de eerste vlucht van je schitterende J3.
    En het mooie vliegweer komt er langzaam maar zeker aan en dan moet je er toch echt aan gaan geloven :worship: ........ en dan zul je zien dat hij heerlijk probleemloos vliegt met een schitterend vliegbeeld.

    Alle zenuwen voor niets geweest, maar dat is achteraf makkelijk te zeggen.......hahaha

    Veel succes :thumbsup:
    Jan
     
    E.hof vindt dit leuk.
  7. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    hio eddy ik ben een jaar of wat gestopt geweest en heb helaas de missende pics niet meer maar ik ga zeker nog ns zon j3 ombouwen naar een nog betere l4 verzie ik zal dan n nieuw verslag maken ! :thumbsup:
     
  8. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo Johan, gebeurt dat op korte termijn? Ik ben benieuwd:).
    Groeten, Eddy
     
  9. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    hoi eddy mijn hangar 9 j3 is inmidels besteld deze keer word hij nog meer scale en ga ik hier nog meer tijd insteken dan bij mijn l4 verzie maar eerst nog een retro big lift afmaken daarna is de j3 aan de beurt dat zal ong herfst zijn of later ik geniet van je draatje eddy pluimpje :thumbsup:

    ik zoek er ook nog passende wielkappen voor iemand idee waar aan te komen dit vanwege de grote wielmaat van de j3 ?
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2017
    MicropropSport en E.hof vinden dit leuk.
  10. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    hoi eddy de piper is inmidels binnen eerst wegens verhuizing hobbykamer goed opzetten daarna gaat de scale elektro bouw beginnen weer een l4
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo Johan, dat is goed nieuws:thumbsup:. Ik ben erg benieuwd:).
    Groeten, Eddy
     
  12. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ja idd nog eff geduld eddy heb nu in tegensteling van de vorige verzie ook de branstof verzie word elektro ombouwen dus :koud:
     
  13. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ik zoek dus nog een power 46 en regelaar mocht je er evt een tegen komen ??
     
  14. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    hoi eddy heb jij evt een tekening of n kopie van je mooie motersteun meschien ?
     
  15. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Dag Johan, hierbij alle details die ik heb opgetekend. Meer details zijn te vinden vanaf post 113. Dit zou voldoende moeten zijn om de steun na te maken.

    Voor de aandrijving zou je een Turnigy G46 670 kv van HK kunnen kiezen. Volgens mij is deze motor even groot als de Power 46, maar iets gunstiger geprijsd.

    BA.jpg

    ZA.jpg

    Groeten, Eddy
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2017
    ramses vindt dit leuk.
  16. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ok thanks eddy :thumbsup:
     
  17. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    piper weer verpakt ivb verhuizing eddy
     
  18. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo Johan, is dit nog dezelfde verhuizing of een andere?
    Groeten, Eddy
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2018
  19. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo allemaal,

    gisteren heb ik met de J3 gevlogen:). Er was speciaal een Piper-middag georganiseerd en dat zou/moest dan DE gelegenheid en motivatie zijn om te komen vliegen. Helaas werd die activiteit wegens gebrek aan aanmeldingen en mindere weersvoorspelling vorige week afgelast. Maar, hoezo minder weer? Het was bijna perfect: 22 graden, een zonnetje en relatief weinig wind op de heide tussen Elspeet en Uddel. Ik wist dat er in ieder geval 2 Piper vliegers zouden komen (inclusief mezelf waren er totaal 3): 1 daarvan was mijn vader, zogenaamd “aanjager” van het evenement, dus kon ik het niet maken om thuis te blijven. Dus de accu’s geladen, de J3 ingepakt en met een zenuwachtig gevoel naar Elspeet gereden.

    Na de kist te hebben opgebouwd, eerst alles nog eens goed testen: de reikwijdte, juiste richting van de roeren en de functies van de stuurknuppels. Ik ben 6 jaar geleden wegens een “uitstapje” naar helikopters qua knuppelfunctie namelijk omgeswitcht. Ik vloog altijd gas/rudder rechts en hoogte/rolroer links, waarbij ik gas gaf door de knuppel naar me toe te trekken. Nu vlieg ik gas/rudder links en hoogte/rolroer rechts en moet ik de gasknuppel van me afduwen (mode 1, als ik het goed heb). Dat heb ik met vliegtuigen nu slechts 3 gelegenheden geoefend waarbij de laatste keer in 2016.

    Ondanks de functiecheck ging het toch mis. Het opstijgen ging perfect; hij kwam bijna automatisch los en behoefde alleen wat rudder om hem recht op de baan te houden, maar in plaats van daarna ietsje “up” te geven met de rechter knuppel (om over de heide te komen) trok ik juist met links het gas dicht:hammer:. Dus dook hij met een redelijke snelheid de heide in en sloeg over de kop. Gevolg: de linker zijde van het onderstel krom, maar verder niets aan de hand gelukkig. Door de folie aan die zijde te verwijderen kon ik het onderstel weer recht krijgen en heb het daarna opnieuw geprobeerd.
    212.jpg

    Nu ging het wel goed. Er was alleen een kleine “up”-correctie nodig om hem netjes op hoogte te houden bij half gas. De J3 heeft een prachtig vliegbeeld als je met kwart gas over komt zetten. Het geluid met de houten prop valt me ook niet tegen. Ik heb 3x 3.000 mA accu’s “leeg” gevlogen. Na 6 a 7 minuten is de spanning nog 3,8V. Deze kist is een blijvertje.

    Door de knuppel-switch is het echter nog lang geen ontspannen vliegen en de landing een behoorlijk grotere uitdaging dan vroeger. Dus dat zenuwachtige gevoel zal, zeker met mijn frequentie van vliegen, nog wel blijven. Toch ging ik, ondanks de opgelopen schade, tevreden naar huis:cool:.

    Groeten, Eddy
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2018
    ramses, Turbilence=NL=, Superkeyer en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo allemaal,

    het onderstel van de Piper is ook weer voor mekaar.
    213.JPG

    214.JPG

    216.JPG

    217.JPG

    Groeten, Eddy
     

Deel Deze Pagina