Hangar-9 J3 46 electro + PH-OEI ombouw

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door E.hof, 31 okt 2015.

  1. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    In de tussentijd aan de rechter vleugelhelft begonnen. Hieronder de nogal provisorisch gerepareerde tip; echter niet helemaal mijn manier. In de beplanking zat ook nog een gat. Het grootste deel is inmiddels weggesneden. Hier komt een nieuw inzetstuk in.
    012.jpg

    De oude tip is nu voor het grootste deel weg, net als de bespanning aan de bovenzijde. Nieuwe onderdelen zijn in de maak. De bespanning aan de onderzijde is nog prima; die laat ik zitten.
    013.jpg
     
  2. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Zo, de boel is weer dicht. Zowel boven...
    014.jpg

    Als onder...
    015.jpg
     
  3. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Mooi werk! Heel netjes allemaal en leuk om te volgen :)
     
  4. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Dankje Robert, je reactie moedigt me aan om verder te gaan.
    Groeten,
    Eddy
     
  5. Algysy

    Algysy

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Rotterdam
    Mooi hoor, en stevig.
    Ik heb wel een vraagje, ik zie dat je die holte aan de onderzijde hebt dichtgemaakt, denk je dat er dan nog voldoende luchtcirculatie is?
    Ik heb onlangs zelf een fatale crash gehad omdat motor en esc niet voldoende gekoeld werden. http://endenet.nl/met vleugels/MIG 3.htm

    Grtz,
    Jan
     
  6. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo Jan, ik ga daarom in het motorschot 3 flinke gaten boren, zodat warme lucht naar achteren kan. De motorkap moet tevens extra gaten krijgen, zodat er voldoende toevoerlucht is.
    Als ik echter jouw crash zie moet ik misschien op z'n minst een aparte BEC voorzien, zonde zeg!
    Groeten,
    Eddy
     
  7. Algysy

    Algysy

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Rotterdam
    Een aparte bec moet je zeker doen, maar ook als die warme lucht door gaten in het motorschot kan bereik je nog weinig, die gaten in de voorkant laten lucht toe, prima, maar die moet ergens anders weer weg (naar buiten) kunnen, en dat blijft dan weer in de romp.
    Er moet een stroming van lucht kunnen zijn, en dat is niet door alleen gaten in het brandschot, tenzij er ergens weer een gat in de romp zit waardoor de lucht weg kan.
    Denk er nog even over na.

    Grtz,
    Jan
     
  8. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo Jan, je hebt gelijk; dankje voor het meedenken. Ik wil de ESC onder de motorhouder plaatsen, zodat die zoveel mogelijk koele lucht krijgt. Dan extra gaten onderaan in de motorkap vlak voor het motorschot, zodat de lucht er weer uit kan.
    Groeten,
    Eddy
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2015
  9. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hier is het rudder ruwbouwklaar en ik heb tevens de Kavan scharnieren voor het stabilo passend gemaakt. Nu nog inlijmen, dan bespannen. Het mooie is dat de folie in exact dezelfde kleur leverbaar is.
    016.jpg
     
  10. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Nog even een aanvulling op mijn foto's.
    Die grote bak voor in de neus gaat hier wel effe vol met 8 s 5300 lipo's.
    En een 320 kv motor.
    Lipo's liggen zo een heel eind naar voren anders komt het zwaarte punt echt niet uit.
    En we hebben nog koelgaten gemaakt in de dummy die hebben een zuigende werking.
    En verder aan de onderkant bijna bij het stabilo een stukje folie verwijderd voor betere koeling.

    Groeten Han.
     
  11. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Laatst bewerkt: 4 nov 2015
  12. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Sorry maar die van "mij" is een tikkie groter.
    Maar ook bij het kleinere broertje hebben we de accu naar voren gehaald.
    Effe loeren naar een plaatje. 5 s 4000.??

    102_1737.jpg
     
  13. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hoi Han, dankjewel! Ik hou het in de peiling.
    Groeten,
    Eddy
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2015
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Bij Han prominent in beeld: de hamer.

    :hammer:


    jan.
     
  15. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Begonnen met de reparatie van de rechter vleugelhelft. Gat dichten en enkele stripjes vervangen.
    017.jpg

    Links het resultaat. Rechts gestart met de nieuwe tip. Ik heb nog iets meer van de oude tip verwijderd.
    018.jpg

    Verder de eerste nieuwe ribbetjes erin.
    019.jpg
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2015
  16. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Nu zitten de laatste nieuwe ribbetjes erin.
    020.jpg

    Zodra het stukje neuslijst "droog" en in vorm is geschuurd, kan de nieuwe bespanning er al weer op.
    021.jpg
     
  17. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    De staart heeft in de tussentijd een nieuw jasje gekregen. De rechterkant (buiten en binnen)...
    022.jpg

    en de linkerkant. Het logo van het oude kielvlak heb ik overgezet en het rudder ook alvast van een kleurtje voorzien. Wat me opvalt is dat de folie de hier en daar donkere ondergrond goed afdekt. De scharnieren in het kielvlak lijm ik er later in.
    023.jpg
     
  18. Algysy

    Algysy

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Rotterdam
    Erg mooi, dat belooft een pracht vliegtuig te worden.
    Erg veel succes er mee.

    Grtz,
    Jan
     
  19. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Dankje Jan!
    En dan het neusje van de zalm...
    024.jpg

    ...met het spantje voor het instrumentenpaneel in de juiste vorm gebracht, zoals de echte.
    025.jpg
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2015
  20. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Dit is de tussenstand:
    026.jpg

    En zo ziet de romp er nu uit:
    027.jpg

    Met nagellak remover (zonder aceton, ja ja, maar het ruikt wel naar aceton?!) de restjes van de bliksemschicht verwijderd; ging perfect! De letters heb ik uit oracover gesneden op een glazen ondergrond (oud koelkastplankje). Daarvoor heb ik een foto van het origineel naar "ware" grootte verschaald en nagemeten. De bliksemschicht moet origineel iets hoger, maar dat laat ik zo.
    028.jpg
     

Deel Deze Pagina