Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
De tank valt klem in de nacelle onder de vleugel maar de koppeling aan de bovenkant heeft wel ruimte nodig. Dus in de vleugel maar een sleuf gemaakt zodat dit past. Kwam heel aardig uit.
Daarna met de multitool de opening gemaakt in het motorschot en inslagmoeren geplaatst. Is aardig gelukt. De template past er netjes op dus de motoren moeten straks in 5 minuten gemonteerd kunnen worden
De spinners zijn ook passend gemaakt voor de props. Dit zijn carbon spinners zonder uitsparingen welke je zelf op maakt moet maken. Voor de 5 blads maak ik later spinners.
Om de motoren te voorzien van genoeg koele lucht heb ik onderin de kap een opening gemaakt. Onder het motorschot zitten 2 gaten waardoor lucht naar de motor komt. Om te zorgen dat deze lucht niet opgewarmd wordt door de uitlaat erboven komt er nog een schot in zodat de lucht door een tunnel naar achteren gaat maar dat zal na het testdraaien gebeuren.
Achter de motoren en retracts zit ook een groot gat waar de motoren lucht door krijgen als de wieldeuren open zijn. Hopelijk komt er in de vlucht genoeg via de opening in de kap. Bovenin kan er ook nog lucht naar de motoren en hopelijk zijn de gaten boven de spinner groot genoeg zodat deze lucht niet teveel opwarmt door de uitlaat.
Korte test van de startup van beide motoren. Ging voornamelijk om het verschil in de temperatuur tussen beide setups. Lijkt goed met maar 40c verschil bij 1/2 gas tussen de open setup en met kap en uitlaten. En het klinkt heerlijk
Ook even het zwaartepunt bekeken..... gewoon perfect. Niets nodig qua lood en hoef niets te verschuiven.... 20.6kg nu en daar komen nog de spinners bij, 1 kap, uitlaten, tanks en bewapening edg. Dus zeg max 22kg vliegklaar straks met 2L brandstof en alles erop en eraan. Dat is niet veel zwaarder dan de meesten hebben. In de landing is er ook 1kg aan brandstof minder.
Vandaag de maiden gedaan. De uitslagen uit de handleiding zijn te tam maar het zwaartepunt klopt wel. Wel had hij veel rol trim nodig. Vliegen doet hij prima en het geluid is erg mooi, en stil. Na 2 vluchten was het helaas gedaan met de pret door een defect lager in 1 van de motoren. Die was achteraf af niet goed in de eerste vlucht. Volgende week gaat deze terug naar Spanje.
Echt een prachtige kist.
En heel mooi gevlogen en gefilmd.
Nu kun je pas echt zien dat het echt een grote kist is.
Volgens mij vermogen genoeg dus helemaal goed toch.
Jammer van de ene turbine maar hopelijk word dat snel gerepareerd.