Hangar 9 Toledo Special

Hoi allemaal,
Zou graag dit toestel willen aanschaffen in de toekomst maar ben nog niet zo'n ervaren vlieger ben nu in het bezit van een MP funcub en een MP mentor daar gaat het goed mee.
Maar vond dit zo'n mooi retro vliegtuig vandaar deze vraag is hij moeilijker te vliegen als de mentor of Funcub welke schuimpjes zijn en deze natuurlijk niet.
Hoor graag van jullie.
Groetjes,
Ronald.:cool:

Ik heb het toestel, vliegen doet het bijzonder goed. Ik weet niet hoe jouw schuimpjes vliegen, maar de Toledo Special zou in mijn ogen een goede trainer zijn. Op 1 ding moet je wel aandacht schenken, en dat is het landen. Hij heeft de neiging op flink door te zweven als je de landing niet goed aanpakt. Bij het landen moet je UP geven op je snelheid te handhaven, en gas geven om je hoogte te regelen tijdens het landen.

Het is de gebruikelijke manier om een (grotere niet piepkist) te landen, maar bij de Toledo moet je daar wel ff wat meer aandacht aan geven. Als je dat onder de knie hebt is het een eitje om te vliegen... Ik misbruik hem als sleper, en met de nodige aanpassingen is ie daar bijzonder geschikt voor...

Hij staat omschreven als makkelijk te vliegen en zeer geschikt als 2e vliegtuig.

Als je die schuimpjes netjes kunt landen, dan lekker kopen..

Back