Haperende Hobbywing EZRun

Beste mensen,

Vorige week eerste dagje van het seizoen weer binnen gereden. Dit keer met een EZRUN 9t brushless en ESC. Maar op een of andere manier werd alles kennelijk wat warm. M'n regelaar hield er mee op en ik kon pas weer rijden op het moment dat ik 2 keer een groen lampje zag branden. Nu denk ik zelf dat hij te warm is geworden (ook al voelde hij niet overdreven warm aan en motor stond op 50 graden).

Ik krijg hem alleen bij een TA05R niet voor de motor dus ik was opzoek naar een andere manier om de regelaar wat meer koeling te geven. Iemand ervaring met het zelfde probleem?

Ik neem aan dat de heatsink en koeler er op zit?
Wat doe je zoal?
Welke FDR rij je?
Je zal iets meer informatie moeten verstrekken.

mvg Roy

Alles zit er op het probleem is dat ik hem alleen achter de motor kan zetten. Ik heb er al over nagedacht om er een beugel achter te zetten zodat ik hem wat hoger kan plaatsen. Ik wil alleen m'n zwaartepunt zo laag mogelijk houden omdat ik vooral veel korte afstanden en scherpe bochten rij. Gymzaal racejes zegmaar. Wat bedoel je met FDR? (sorry, nOOb)

FDR betekent finall drive ratio.
Heb je de regelaar/motor combo gelijk gekocht of afzonderlijk?
Hoeveel ampare is de regelaar?
Wat is je spurgear(hoofdtandwiel) en wat is je pinion?
Het kan zijn dat hij gewoon te zwaar is vertand.

mvg Roy

7.17 is een beetje aan de zware kant voor een 9t met een 32amp regelaar8O
Ik reed buiten(Lelystad) met een LRP X12 13.5 met een FDR van boven 7 tot nagelang de timing ik gebruikte.
Waar rij je binnen?
AMCC? MACH?Culemborg?

mvg Roy

He bedankt. nooit gedacht dat het daar aan zou kunnen liggen omdat mijn motor niet warm werd. Ik rij bij Model Racing Goes binnen in een gymzaal. maar wil komend seizoen toch wel het land door om wat asfalt op te zoeken. Nog tips?

Indien je op buitencircuits wil gaan rijden in wedstrijd verband, informeer bij de club waar je wil gaan rijden wat hun bv in de stock klasse gebruiken.
Dit om teleurstellingen op de wedstrijd dag te voorkomen.
Meeste clubs rijden in de stock klasse 13.5 motoren.
Vaak is dit de Speedpassion 13.5 V3 motor in combinatie met de Citrix stock regelaar.
Ivm met volgend seizoen wacht ffies tot het voorjaar voor je spullen aan gaat schaffen of de club waar je gaat rijden moet de regels al sluitend hebben voor volgend seizoen.
Ook voor de winter binnen ben je aan regels ivm de klasse verbonden.
Ook hier geld wat en welke klasses rijden ze en waar moet de motor en regelaar aan voldoen.
Ik zeg mail de club of zoek op de site naar de regelementen.

mvg Roy

Back