Haperende OS46 AX II

  • Topicstarter Topicstarter alb1946
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat filmpje... 2 takt motor slaat niet zo maar aan... vind het nog wel mee vallen.
Beetje behendigheid is soms nodig. En de kist aan een lijntje aan een paal van het hek.

Hoe ieder z'n spullen inricht.. deze is een infomercial... bij veel hits gaat Google je bankrekening aanvullen... de spullen zijn allemaal te koop en zijn smakelijk vorm gegeven.

Wordt wel 'onpasselijk' als er spanning op de regelaar staat... m'n zender gelukkig in de kill switch stand staat... en er mensen menen.. ze hebben er echt geen erg in... nog even de prop te moeten aanraken, want dat is natuurlijk een bijzondere constructie... 1kw electropower is slachthuispower. Brandstof mept hard en pijnlijk, elektro chopt venijnig door. Devies: laat mensen met rust als ze hun kist aan het prepareren zijn... ook al kan je je nieuwsgierigheid niet bedwingen...

Velen starten met, ik doe het zonder, maar net wat je prettig vind. met een handstart krijg ik iets meer signalen wat er aan de gang is met de motor... en heb geen zin in krassen op een mooie spinner...

Zullen we terug gaan naar de bron? Het systematisch slopen van OS 46 AX motoren, om ze als IPhoenixen en te laten herrijzen uit de asch?
 
Zijn we het allemaal over 1 ding eens, en dat is dat het nergens meer over gaat. Apart is wel dat vóór mijn bemoeienis, die conclusie ook al getrokken was, maar het toen geen probleem was.. en nu wel?

@H.B. Busking; ik ken het fenomeen. 2.5 - 3 kw aan vermogen voorop, 'hot', en mensen gaan er gewoon voor staan of zelfs aan je prop zitten. Ik zet mijn kisten in de pits dan ook bijkans met de prop in het hek, zodat niemand er meer voor kan staan. Ik heb zelf als stelregel dat als iemand met z'n motor bezig is (brandstof/electro) hetzij starten, stellen, aansluiten, enzovoort, dat ik uit de buurt blijf. Je moet mensen niet uit hun routine halen, dan gebeuren er ongelukken.

Voor wat betreft dit topic; de oorspronkelijke posting, de motor wilde niet oppakken vanaf stationair. Dat is simpelweg de 'laag' naald die niet goed staat. Gezien de beschrijving, waarschijnlijk te rijk.

Motor starten, naar vol gas toe werken, desnoods met pompend gas geven. Dan even laten draaien en naar stationair zetten. Dan een seconde of 15 laten draaien, je zult horen dat dan het toerental nog iets verder inzakt. Op dat moment in één klap vol gas geven. Slaat ie direct subiet af, staat de stationairnaald te arm. Pruttelt hij eerst en pakt dan op, of slaat hij gorgelend en pruttelend af, staat de stationairnaald te rijk. Overeenkomstig corrigeren en opnieuw proberen.

Het is daarbij érg van belang dat je de motor even de tijd geeft om te wennen aan z'n situatie. Dus niet van volgas naar stationair en dan DIRECT weer volgas gooien, maar 'm even een tijdje laten draaien tot je hem iets hoort inzakken.

Kind kan de was doen. Let op dat het niet rampzalig is als hij uit rijkheid nog een klein beetje inhoudt op de grond. In de lucht zal het dan goed zijn.
 
dus electrisch geeft geen gezeur?
en de mensen die hun bec frituren door teveel servo's, of overbelaste of versleten servo's..
timing op de regelaar...
domweg negeren dat de accu leeg kan zijn
negeren van alle alarmbellen..

ja, ook bij electro zitten knuppels.
zo ook bij brandstof.
moet je de mensen die het niet snappen, gebruiken om andere mensen op een ander idee te brengen?
denk het niet.
als bij jouw club zoveel mensen staan te kloten, hebben ze daar geen verstand van brandstofspullen.
hobbytechnisch gezien, jij ziet dat. hebt er veel verstand van.
doe een snor en bril op, misschien durf je dan te vertellen tegen die mensen wat ze niet goed doen. hobbytechnisch ben je niet handig bezig, als je al die mensen achter hun rug uitlacht.. geef ze dan gewoon de goede tips. tenzij ze compleet doof zijn natuurlijk.

punt.
handleiding was waar je over begon.
20% is absoluut niet aangeraden door os.
os gaf bij mij 5 tot 30 % voor die 46, volgens bijgeleverde handleiding
nitro zou bij mij dus zelfs op nitro% niet fout mogen zijn.

afstellen is een kunst. maar laten we bij het beoordelen van motoren, de niet kundige mensen even buiten beschouwing laten...
zegt niets over de motor namelijk...
 
jij ziet dat. hebt er veel verstand van.
doe een snor en bril op, misschien durf je dan te vertellen tegen die mensen wat ze niet goed doen. hobbytechnisch ben je niet handig bezig, als je al die mensen achter hun rug uitlacht..

Dat is een bepaald iemand, ten voeten uit....
 
dus electrisch geeft geen gezeur?

Misschien moet je lezen wat ik schrijf. Ik geef meermaals aan dat je bij electro ook problemen hebt, alleen dat de techniek zich minder leent voor problemen.

en de mensen die hun bec frituren door teveel servo's, of overbelaste of versleten servo's..

Heeft niets met wel of niet electro te maken, komt bij brandstof net zoveel voor. Sterker nog, door trillingen zullen bij brandstof je servo's nog veel sneller versleten raken. Ook brandstofvliegers gebruiken tegenwoordig veelal BEC's, dat is niet electro specifiek.

ja, ook bij electro zitten knuppels.
zo ook bij brandstof.

Een hard feit, waar volgens mij iedereen, inclusief ondergetekende, het mee eens is.

als bij jouw club zoveel mensen staan te kloten, hebben ze daar geen verstand van brandstofspullen.

Kun je mij quoten waar ik dat precies zeg? Ik zeg hetzelfde als jij. Er zijn óók knuppels. Op elke club. Ik kom op meer clubs, en zie overal hetzelfde.

doe een snor en bril op, misschien durf je dan te vertellen tegen die mensen wat ze niet goed doen. hobbytechnisch ben je niet handig bezig, als je al die mensen achter hun rug uitlacht.. geef ze dan gewoon de goede tips. tenzij ze compleet doof zijn natuurlijk.

Ik weet niet hoe je een snor op zet, of wat een snor of bril überhaupt met dit onderwerp te maken hebben. Verder zou ik graag weten waar ik schrijf dat ik mensen achter hun rug uitlach? Ik lach niemand uit. Als iemand een vraag heeft, ben ik altijd bereid om te helpen. Maar de zwoegende zwetende brandstofvlieger die bij het starten van z'n motor die niet wil starten al 10 meningen om zich heen heeft staan die alle haaks op elkaar staan, die heeft er niets aan als ik daar ook nog eens bij kom ouwehoeren. Of ik er veel verstand van heb, ik heb ervaring en zie veel, en ben niet dom. En heb een mening. Net als ieder ander. Ik voel mij daarbij, in tegenstelling tot anderen in dit draadje, NIET verheven boven anderen. Ik koketteer niet met opleidingen of totaal niet relevante zaken. Wat ik wél doe, is veel vliegen, met heel weinig kosten door schade of onderhoud.

Dat is dan ook het ultieme advies wat ik iedereen zou geven. Sluit het forum af, pak je spullen, ga naar een vliegclub, zoek daar iemand uit die probleemloos vliegt, en volg het advies van die persoon. Sowieso is praten over motoren op een forum vrij zinloos, een motortje moet je zien, voelen, ruiken, ervaren, om er echt zinnige dingen over te zeggen.

20% is absoluut niet aangeraden door os.
os gaf bij mij 5 tot 30 % voor die 46, volgens bijgeleverde handleiding
nitro zou bij mij dus zelfs op nitro% niet fout mogen zijn.

Er zijn kennelijk verschillende versies van de handleiding. Punt is, en dat geeft zelfs Brutus toe, als je er 20% ingooit, wordt het afstellen makkelijker. Hoe je het ook wendt of keert. Verder blijft mijn orginele punt ook staan; leuk hoor dat jullie er persé 0 of 5 in willen gooien. Moet inderdaad kunnen. Toch hoor ik hier maar een paar mensen praten over dat ze problemen hebben met die motor. Is dat toeval?

afstellen is een kunst. maar laten we bij het beoordelen van motoren, de niet kundige mensen even buiten beschouwing laten...
zegt niets over de motor namelijk...

En wie bepaalt wie kundig is en wie niet? Zijn de mensen die problemen hebben met deze motor, DUS kundig? Is dat het devies? En tel je daarbij ook mee dat meningen geformuleerd worden zuiver om maar een ander tegen te spreken, in plaats van te trachten een discussie reëel en op argumenten te voeren?

Ik vind het prachtig hoe goeder argumenten gewoon genegeerd worden, er maar aannames gedaan worden, woorden in de mond gelegd worden enzovoort.

Voorbeeld het verhaal dat nitro duur is. Ik kom met een rekenvoorbeeld en een argumentatie waaruit blijkt dat dat voor dit type motor een beetje nonsense is. Wordt volslagen genegeerd, wél wordt er gereageerd op een totaal onbelangrijk iets. Voorbeeld 2 het verhaal dat ik mensen zou uitlachen of niet helpen. Nergens blijkt dat uit mijn teksten. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Lees het nou eens op inhoud in plaats van er allerlei complottheorieën en paranoia op los te laten en daar je mening op aan te passen.

Het is wel grappig om te zien dat er in dit draadje 2 mensen zijn die het meeste tegengas geven (h hoks en ondergetekende) maar dat die mensen beiden letterlijk meemaals in hun postings hebben staan dat iedereen het moet doen zoals ze zelf goeddunken. En juist die mensen continu persoonlijk aangevallen worden en allerlei nare teksten om de oren krijgen. Want een andere mening, dat mág niet, dat kunnen we niet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat betreft dit topic; de oorspronkelijke posting, de motor wilde niet oppakken vanaf stationair. Dat is simpelweg de 'laag' naald die niet goed staat. Gezien de beschrijving, waarschijnlijk te rijk.

Motor starten, naar vol gas toe werken, desnoods met pompend gas geven. Dan even laten draaien en naar stationair zetten. Dan een seconde of 15 laten draaien, je zult horen dat dan het toerental nog iets verder inzakt. Op dat moment in één klap vol gas geven. Slaat ie direct subiet af, staat de stationairnaald te arm. Pruttelt hij eerst en pakt dan op, of slaat hij gorgelend en pruttelend af, staat de stationairnaald te rijk. Overeenkomstig corrigeren en opnieuw proberen.

Het is daarbij érg van belang dat je de motor even de tijd geeft om te wennen aan z'n situatie. Dus niet van volgas naar stationair en dan DIRECT weer volgas gooien, maar 'm even een tijdje laten draaien tot je hem iets hoort inzakken.

Kind kan de was doen. Let op dat het niet rampzalig is als hij uit rijkheid nog een klein beetje inhoudt op de grond. In de lucht zal het dan goed zijn.

Helemaal perfect... vrijwel gelijk de beschrijving voor de OS SFjes, alleen laat ik hem veel langer bijkomen/zetten om tot rust te komen voor de afstelling. De AXII was in dat gebied geen land mee te bezeilen... toen al snel overleden. (Ik geef die carb nog een tweede kans op een ander blok).
5 tot 20% nitro, castor, of syntheet, maar die iets rijker te stellen vanwege de toenmalige eigenschappen

Ook heel aardig is de beschrijving voor de OS FP 15 t/m 65... wordt 3 tot 5% nitro aangeraden
Voor de 15CV-a, 25 FX, 31SX, 40, 46fX, 50SX, 61 en 91FX wordt 5 tot 20% Nitro aangeraden.
Voor de 46AXv1 exact zelfde verhaal Alle 18% olieaandelen... castor of een goede syntheet, de laatste iets rijker te stellen...

De AXII, inmiddels geen stevig boekwerkje meer maar een lasercopyfliedertje...flimsy "&^%#^&*"
Idd... prullenbakkenkwaliteit... screendumpje... (want de PDF is beveiligd. Nog niet erg want ik kan er sowieso een hoge resolutie livetext kopie uit toveren)... Zie wat er over de nitro wordt geschreven. Niet dat het de motor zou slopen. Overigens... Dan... Ik heb nog nooit zo een vreemde en wazige exoneratie achtige clausule gelezen over de kleurstoffen in brandstoffen. Standard familiar fuels. Is dat een nieuwe DIN norm? Is dat CE certificering, of kletseen PR-pief ongelofelijk uit z'n nekharen..? Is dat new age management... zit er een aura om mijn AXII?

Schermafbeelding 2016-07-06 om 02.20.08.png



Hier de hele meuk...
http://manuals.hobbico.com/osm/46ax2-manual.pdf

Tijd om weer eens wat te gaan bouwen...
 
Laatst bewerkt:
Je kunt tegenwoordig methanol in allerlei ranjakleurtjes krijgen..

morganfuel%20logo.jpg


WILDCAT-24.jpeg


traxxas-top-fuel-power-plus.jpg


Om die kleur te krijgen, voegen ze een kleurstof toe. Kennelijk vind OS dat dat bij sommigen het vermogen kan verminderen.

Zoals je ziet, zijn het allemaal praktisch dezelfde cans, cans van een gallon. Deze zie je heel veel. Daarom zullen ze het 'standaard' noemen, gok ik.
 
toch hoort dat niet in een handleiding te staan.
Een handleiding hoort SMART geschreven te zijn (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel,Realistisch en Tijdgebonden)

Kortweg. De discussie over wat wel, en niet in een handleiding staat, of wat ze bedoelen, hoort er gewoon niet te zijn.
dat er door voortscheidend inzicht een nieuwe versie handleiding komt, ok. no problemo.
Maar steek iig niet je kop in het zand als leverancier als blijkt dat mensen schade krijgen door jouw eerdere versie handleiding. je hebt het er in gezet. punt.
Alleen kun je eigenlijk vanaf ontvangst van de motor al niet meer concreet bewijzen wat er met de motor is gebeurt, waardoor de fabrikant alle claims zo over de schutting retour kan gooien.
een enkeling daargelaten.

Was is een "normaal acceptabele brandstof"
een begrip wat extreem vatbaar is voor interpretatie, derhalve hoort die kreet niet in een handleiding.
Specifiek..
Wat moet ik hebben, en klopt dit met wat er (logisch verkrijgbaar) op de markt aanwezig is (realistisch)?

DAT is exact waar OS de plank nogal mis slaat.
Zij zijn echt wel op de hoogte van wat mensen "normaal"als brandstof gebruiken. of wat verkrijgbaar is.
en dankzij die vage termen kunnen ze claims ontwijken.
Hoeveel brandstoffen hebben tegenwoordig geen kleurstof.. zijn er niet veel...
Mijn brandstof heeft Klotz als olie, wat dan weer rood is. vind ik prettig, omdat ik dan in mijn heli kan zien hoeveel peut er nog in de tank zit.
Maar zou ook betekenen dat ik geen garantie kan claimen, omdat mijn brandstof gekleurd is..

Zou je eigenlijk weer zelf moeten mengen..
 
Nou het is allemaal heel simpel.
Ik ga het weer zeggen gebruik gewoon meer nitro 15 - 20 % en minstens 18 % olie.
Ik doe altijd 20% nitro en 20% olie dit bestaat uit 15% synt en 5% wonder .
Zo staat het ook in de beschrijving .

Zo lang ik vlieg vanaf 1976 moet ik al horen dat nitro onnodig is.
Dit hoor ik in de winkel op de vliegclubs en daarbuiten.
Ik begrijp niet hoe dit komt terwijl het tegendeel allang bewezen is.
Gelukkig zijn er ook mensen die net zo denken en doen als ik en ook daar is het probleemloos.

Dus laat al het oude en rare theorieën los doe zo als het hoort en je zult veel plezier hebben.

H Hoks.
 
Het grappige blijf ik vinden dat mijn brandstof type gewoon in de handleiding vermeld is.
Iig, handleiding welke bij de motor was gevoegd.
Dus snap je opmerking ff niet geheel.

% nitro zit ik misschien aan de ondergrens, aangezien men minimaal 5% aanraad. en ik vlieg met 5%.
Met olie zit ik misschien 2% mis, maar weet ff niet 100% exact hoeveel ze voorschrijven.
heb ook nooit afstelproblemen gehad. ding liep gewoon altijd prachtig.

Vandaar ook mijn verbazing toen de bus zijn binnenvoering verloor.

En blijkbaar heeft men tegenwoordig iets opgenomen in de handleiding waaruit blijkt dat er geen kleurstof in de brandstof mag zitten.
tegenwoordig is dat zoiets als zeggen dat je auto op een brandstof loopt waar normaal euro 95 op zou staan, maar dat je er geen "euro" in mag gooien. Doe je dat wel, is je garantie vervallen..
 
Nou ik ben niet verbaasd hoor dit gebeurt nu eenmaal bij verkeerd gebruik.
Ik heb dit ook bij oudere motoren gezien
Je kunt natuurlijk zeggen hij liep altijd mooi.
Maar bij gebruik van niet de juiste mengverhouding kunnen er problemen optreden.
Dit wordt alleen zwaar onderschat
Probeer hier iets van te leren.

Henk.
 
Verkeerd gebruik.
Te weinig olie en te weinig nitro.

De nieuwe motoren worden nu anders gemaakt dan zeg maar 10 jaar geleden.
Dus zijn nu gevoeliger op verkeerd gebruik.tenminste dat denk ik..
Wat dit aangaat kan ik het ook mis hebben .

Mijn advies is doe 20% nitro 15% synt en 5% wonderolie.
Dit staat ook in de Manuel.

En je zult zien probleemloos jaar na jaar na jaar.

Henk.
 
Nee, ze bedoelen niet de standaard plastic industriezeepkannen :) Maar toch echt de 'brandstof'

In een interessant elders in draadje elders in deze wereld over RX (hek uitlaat, wat overigens geen vermogenswinst oplevert, maar eerder verlies door de stand van de zuigerpen) motoren lees ik over thermische vervorming. Tijdens het opwarmen verwarmd de motor, maar vervormd ook. De zuiger buigt naar voren. Voorwaards beter gekoeld.
Opvallend dat door de vormgeving van het nieuwe motorhuis, de motoren vaker het verschijnsel optreed. Ik heb er nu over gelezen. Maar als je de motor vergelijkt met de eerdere editie, zijn de koelribben anders verdeeld. Minder voor, meer achter, dus OS heeft hier al geprobeerd iets aan te doen. De OSjes zijn overigens veel lichter dan een 46 MVVS... dus wordt er gecalculeerd op hoeveelheid grondstoffen. Voordeel, maar ook een nadeel... verdeling warmte afgifte.

Opvallend is dat vooral de kleinere motoren 46 en lager pealen. Over de 61 hoor je eigenlijk niets. de belasting op de klempassing per mm2 aan het raakvlak is lager?

Henk... nee! Ik lees iets anders in de manual... Er wordt niet te weinig olie gebruikt. Die 18% tot 20% is wel goed. Te veel is ook niet goed. De motor hoort goed op temperatuur te komen, overkoeling/te veel aan olie, leidt ook tot vroegtijdige slijtage van het zuigerwerk. De klempassing gaat dan ook reddeloos verloren. Maar de brandstoffen worden niet zelf aangelengd. Mijn motor gaf de geest nadat CoolPower er mee kapte, overstapte op Klotz, direct weer roest dreigde, overstapte op Airosave... rustig de overgangen ingelopen... maar het kruktaplager was toen toch al flink uit de pas gelopen... en daar helt ook geen nitro tegen.

Nitro is voor meer power, hoger verbruik, geeft als voordeel een veel ruimere afstelmarge. En daar heb je absoluut geen ongelijk in. Het gevaar van 'lean burn' ligt dan veel minder op de loer
Maar een zeer goede OS carburateur is tot in de perfectie af te stellen op 0 tot 5% nitro op de idle. Ik neem die 5% nitro voor net even iets meer power met de tuned pipe?
Gaan draaien op 20% nitro geeft een bende meer power, maar voorkomt volgens de manual van de FOX engines ook een te mager mengsel.
Meer power is ook meer slijtage. Nitro is geen wondermiddel. Extra nitro is is bij koude nuttig. Daarbij hoort ook een setje pluggen zoals Webra die had. Echter, ik vlieg niet in de winterkoude met brandstof... en eigenlijk ook geen elektro.

De nieuw OS manulal stelt nog steeds 5 tot 20% al naar gelang prestatie en weersomstandigheden. Bij aanschaf staat de motor 'afgesteld op 15% nitro' ook een verwarrende verwijzing... die ik nimmer in een OS beschrijving heb gelezen :-)

Algemeen. Boost ik mijn 1600 klassieke sport motor tot 200 PK stage 3 (als ie dat al zou halen/overleven, 9.000 rpm zoiets), en ik rijdt hem er naar, dan heb ik om de 30 K of minder complete revisie, standaard fabrieks PK haalt deze zo een 160 K op de teller als je normaal doet... Voor de racerij doet dat er niet toe, motor is onderdeel van een systematiek.
Vermogen gaat altijd ten koste van iets.

Deze pijp om een aantal redenen, helft zo stil als de best mogelijk gedempte Power Box demper, daarbij ook lichter, beter te verdelen met het CG, en fractioneel meer vermogen, en zuiniger loop.
 
Laatst bewerkt:
20% nitromethaan in een huis-tuin-en-keuken OS?:eek: Het moet niet gekker worden.
Hij zal er heus wel mee lopen hoor, maar als de naald zover open moet om voldoende peut door die motor te krijgen, is de venturi veeel te groot./cartercompressie te laag of wat er maar meer mis mee mag zijn.
Omdat ik OS er niet van verdenk een motor met zulke constructiefouten (let wel, ik zeg niets over materiaalkwaliteit) op de markt te brengen, kan ik helemaal niets met zo'n aanbeveling.
5%, prima. Dit om de naald instelling wat minder kritisch te maken, maar dat is het dan ook wel.
Dat het specifiek de stationairloop zou verbeteren beschouw ik als een fabeltje, de stationairloop wordt in dezelfde mate beinvloed als de volgasloop. Stationair verbeter je door toevoegingen met een lager ontbrandingspunt (bijv. benzine) of een hetere plug. Of nog beter, zoals Bert al uitvoerig heeft beschreven, vonkontsteking.
Maar eigenlijk ben ik voor mijn standaardmodellen wel klaar met verbrandingsmotoren. :beer:
 
Nee er staat minstens 18% olie.
Goed lezen hé.
En 20% staat gewoon in het Manuel hoor.
Ben inmiddels wel benieuwd of de haperende ax nu inmiddels goed loopt.
Henk.
 
Weet je... ik vind dit allemaal ZO'N onzin....

Vat het niet persoonlijk op Henk, zo is het niet bedoeld.

Ergens in de buurt van pagina 8 van dit draadje heb ik een berichtje van Dr Nitro, een brandstoffentester, gekwoot.
Daaruit bleek dat OS min of meer de kortste levensduur had van alles wat hij op zijn testbank kreeg.

Even afgezien van of die tests kloppen, daar kun je over ruziën maar dat wil ik nu niet, want dat is niet de kern van mijn betoog.

Dr Nitro had vastgesteld dat een .40 motor die een lange levensduur heeft, in die levensduur ongeveer 400 liter brandstof verstookt.
Prachtig.... Ik weet uit ervaring, dat dat kan kloppen en dat veel motoren er overheen gaan: ik heb ongeveer 800 liter (2% Nitro, 15% olie) door mijn Rossi 53 heen geduwd voor hij de geest gaf.

400 liter 0% brandstof kost ongeveer 1200 Euro.
400 liter 5% brandstof kost al gauw 1600 Euro
400 liter 10% peut zal zomaar in de buurt van de 2000 euro kosten
met 20% Nitro, zit je dan toch al rondom de 24 a 2600 Euro....

(en da';s geen geintje, wij verkopen zelf brandstoffen, en ik ken de prijzen niet exact, hangt ook van de olie af, maar het is in die orde van grootte)

Wil je nu serieus met droge ogen vertellen, dat wij allemaal oerdom zijn, omdat we geen 20% Nitro gebruiken?
Het prijsverschil tussen 0% en 20%, daar kun je 7 (ZEVEN!!!!!) nieuwe OS .40 motoren van kopen, of 14 ASPtjes....
Stel dat ik 50 liter per jaar door een motor stook, en 8 jaar met een motor doe met jouw methode, dan mag die motor ongeveer iedere anderhalf jaar total loss draaien, en vernieuwd worden, en dan ben ik met 5% Nitro nog steeds goedkoper uit....
Maar weet je? Ze lopen niet iedere anderhalf jaar total loss op 5%....

Dus: wat is nu eigenlijk de kern van je betoog? Dat wij allemaal dom zijn?
 
Laatst bewerkt:
@Bruno Waarvan acte :)
http://www.rcuniverse.com/forum/control-lines-231/6296196-best-fuel-oil-mix-fox-35-a.html
Drijfwerk is natuurlijk geen ABC!

En wellicht waar Henk gelijk in zou kunnen hebben... proberen weg te komen met mindere kwaliteit, conform de wens van de boekhouder... minder kosten. Uiteindelijk minder verkopen... maar een boekhouder krijgt altijd betaald. Dus dat deert niet.

De boosdoener is de gebruiker met de verkeerde brandstof... nimmer OS. Klinkt als bijkomstig gunstig voor OS merkenbeleid. Maar OS heeft ook een issue met haar benzinestokers.

Thans is de wereld zo geworden... Via Facebook... en de poorten kunnen dicht. Moet het bedrijf maar beter z'n best doen en luisteren naar de wensen van de markt? Met ondeugdelijke Japanse plofzakken in auto's kom je ook niet weg? Net zo min als met autonoom rijdende Tesla's ('t ging bijna de doofpot in overigens) die tegen vrachtwagens aankleunen...terzijde...

Dit schrijft SuperTigre...

High Quality Fuel: The recommended fuel for your SuperTigre engine should contain a minimum of 18% - 20% oil (either Castor oil, Synthetic oil, or a blend of the two), 0%-15% nitromethane and the balance Methanol. Almost all of the fuels on the hobby market with between 0% and 15% Nitro content will be fine, but you may get better results from a Premium fuel as opposed to a Sport fuel. Higher levels of nitromethane may require adjustment of the compression ratio to prevent detonation. Check with your hobby dealer to see what fuels are popular in your area.

Ook SuperTigre is weg geblazen door OS, handig via de fora gelukt. Wat een zegening lijkt, wordt je Achilleshiel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top