Haperende/schokkende servo

hey mensen ik heb last van een Haperende/schokkende servo, wat betekend dit? is de servo naar de maan, iets mis met ontvanger, tandwiel kapot (weleens van gehoord) en wat is hier aan te doen? alvast bedankt!

A: Wat doe je: electro , brandstof (want als je electro doet kan het aan je accu liggen)
B: Werkt voor de rest wel alles goed?

potmeter versleten (of vuil o.i.d.), je accu is leeg, of je hebt storing.

Raytje, bij brandstof kan het ook (kans is daar eigenlijk groter) aan je accu liggen hoor

Andere servo's zijn dus wel goed!

Servo in een ander kanaal op de ontvanger zetten. Nog steeds een probleeem met die servo, dan is er iets met je servo. In dat geval weg met dat ding, voor nog geen 20 euro heb je een nieuwe (zeker doen als die in een vliegtuig zit)

Geen probleem met de servo? dan zit het waarschijnlijk in je ontvanger. Probeer voor de zekerheid een andere servo op dat kanaal. Als het in je ontvanger zit, moet je die laten repareren, of een nieuwe kopen. Voor 75 euro heb je een 7 kanaals ontvanger van futaba.

Suc6
Bert

ok bedankt allemaal voor de reacties, ik zal er morgen eens naar kijken, het gaat om een slowflyer--> electro, de rest doet het gwn goed, maar ik ga eens kijken of een ander kanaal werkt..... kan het trouwens aan de antenne liggen, die loopt parallel met de pushrods, deze zijn metaaldraad, ik heb eens gelezen dat hierdoor storing kan optreden, echter nog nooit eerder last van gehad.... Bedankt allemaal! fijn zon forum waar je meteen geholpen word! :) :P

ok, ik kon het niet nalaten nog even te kijken, en wat blijkt, nix aan de hand met de servo, ander kanaal doet ie et gewoon, en ging een andere servo haperen(op het "slechte" kanaal) dus het ligt aan de ontvanger.... ok en nu? :?

Twee keuzes:
Óf het bewuste kanaal niet meer gebruiken (als je genoeg kanalen tot je beschikking hebt)

Óf het aloude Franse spreekwoord toepassen:
"Reparé Overflakkee!"

Roel

Oh bedankt voor de info jorrit, (heb geen ervaring met brandstof dus)

hoi

dat is ook mijn vraag ik heb een micro servo en daar van is een tandwielje kapot is zo iets te bestellen of kan ik de servo weg gooien? :!:

mensen, het zit hem niet in de servo! het zit em in de ontvanger, wat doe ik? hoe gaat dat SCHOONMAKEN :?: (eventueel vuile ontvanger), niet met de vaatborstel veronderstel ik :? .... ff iets meer info.... vertel vertel! :o

ps het gaat om een micro-ontvanger, zo'n 2.5cm bij 1.5cm :lol:

welk merk en type ontvanger graag dan kunnen de experts op dat vlak je misschien beter helpen.

Begin daar toch niet aan.

Het enige wat je zelf zou kunnen doen is controleren of het een slechte soldeerverbinding is op die plek waar de servostekker in de ontvanger gaat. Als jij of iemand die je kent handig is kan die dan die plek even opnieuw solderen.
Voor de rest zou ik niet aan een ontvanger gaan prutsen. Of vervangen of laten repareren.

Zo denk ik er tenminste over.
Bert

Als geen elektronica ervaring hebt, is het beter om er van af te blijven en een ander het te laten doen.
Hoe heb je geconstateerd dat de ontvanger het probleem is?

djnoorland zei:
hoi

dat is ook mijn vraag ik heb een micro servo en daar van is een tandwielje kapot is zo iets te bestellen of kan ik de servo weg gooien? :!:
Weggooien, mijn kant op.. :wink:

hoi

ik heb nog een vraag over de mini tandwieltje in mijn servo
ron van sommeren zegt dat ze wel te krijgen zijn maar niet
WAAR ?
weet iemand een adres voor mij ? [liefst in nederland] 8O
of toch weg gooien!

Back