Happerende motor bij inverted...

Hallo Mannen,

Ik heb een probleem met mijn motor, het gaat om een 3W60 Heindel.

Ik heb deze op mijn Ultimate zitten, maar als ik inverted vlieg dan begint de motor flink te haperen, nu vind ik dit een beetje eng omdat ik niet wil dat hij uitvalt!

Ik heb een tank met een filtclunk, en de carburateur is laatst helemaal gereviseerd... Wat zouden problemen kunnen zijn ?

Alvast bedankt!

Heb je een foto van hoe de motor is ingebouwd en waar je carburateur zit?

Mogelijk heb je een probleem met je referentiedruk. Ik heb ditzelfde ervaren bij mijn eerste bezienemotor een ZG62

Op de carburateur zit aan één zijde een dunne plaatstalen deksel, onder deze deksel zit een membraam. In de deksel zit een gaatje. Nu beweegt het memebraam door drukverschil onder en boven het membraam. De druk aan de buitenzijde van het membraam moet gelijk zijn aan de druk bij de aanzuigopening van de carburateur. Zeker als je een trechter gebruikt of zelfs de lucht aanzuigt uit een romt die gescheiden is van de motorruimte ontstaat het probleem.

Ja maarrrrr... normaal geen last, inverted wel. juist, dat komt door de wijze waarop de langstromende lucht in je motorkap komt, die is anders inverted als normaal, sommigen everen het juist heel sterk in meskant, ook een compleet andere stroming en dus een andere drukhuishoudign.

Remedie:
Neem de deksel van de carburateur, soldeer er een messing buisje op het gaatje. Maak aan dit buisje een slangetje en leid dat naar de aanzuigopening van je carburateur.

Succes

mark

He Mark, dankjewel voor je antwoord. Alleen dit is helaas ook al uitgesloten.
Ik heb dat messing buisje idd al laten solderen, en heb al een 90gr Kelk op mijn carburateur zitten. Daar heb ik een slangetje op dat messing buisje gedaan en deze op de kelk aangesloten.

De motor zit op zijn kop gemonteerd en de Carburateur zit aan de zijkant.

Je vilt clunck kan wel vrij bewegen naar boven en beneden?

Als ie klemt tegen de achterkant.....dan is het logisch dat ie begint te sputterren natuurlijk.

Ja, ik hou altijd 1cm vanaf de achterkant aan.

Ben er trouwens achtergekomen dat mijn Tankdop redelijk los was gedraait, hierdoor is helaas mijn kist onder benzine komen te staan maar kan dit een oorzaak zijn ?

Doet hij het ook bij volle tank al?

Ik had laatst een verharde slang in mn tank want resulteerde in afslaan tijdens inverted. Slang vervangen voor een nieuw soepel exemplaar en ik kon er weer tegenaan.

Back