Hallo Willie, Heb wel geen HH gebouwd, maar wel twee andere met een ABS romp. Daarbij heb ik de overtollige randen afgeknipt en daarna de dekken erin gelijmd. Bij de eerste (Bugsier 3 van Graupner) heb ik de fout gemaakt om bij het inlijmen van het dek niet te controleren of de romp gestrekt was. Resultaat een klein slagje in de romp. Het voorschip iets verdraaid t.o.v. het achterschip. Valt gelukkig alleen maar op als de opbouw eraf. Bij de tweede (Smit Finland van Billing Boats) beter opgelet en daarbij is de romp recht gebleven. Heb nog een oude bouwbeschrijving van HH en daarin hebben ze hebben ze het over afknippen.
Vacuüm getrokken delen
Na het uitknippen van de vacuüm getrokken delen de snij kanten met schuurpapier glad maken. De gaten in de vacuüm getrokken delen boren volgens de markeringen en maatopgaven in de afbeeldingen.
Met Googlen op Happy Hunter + Modelbouwforum is er ook nog wel iets te vinden, maar vaak zijn de plaatjes verdwenen. Hieronder nog een link naar een Baubericht van deze boot. Gevonden door te Googlen op Happy Hunter + Baubericht.
https://rcwerft.keusen.ch/index.php/bauberichte-aus-meiner-werft/8-baubericht-happy-hunter
Verder raad ik je aan om de inhoud van de bouwdoos aan de hand van de onderdelenlijst door je handen te laten gaan. Dat geeft je inzicht, ook voor de plaats waar het uiteindelijk terecht komt. Besteed zorg aan het uitlijnen van de schroefassen, straalbuizen en roeren. Maak om de schroefassen centraal in de staalbuizen te krijgen twee schijfjes, die precies in de straalbuizen passen. In het midden dan een passend gat voor de schroefas.
Zet tussen motoren en assen een dubbele kruiskoppeling. Dat maakt het uitlijnen wat minder kritisch, loopt fluisterstil en je hebt minder vermogensverlies en slijtage.
Maak bijtijds een keuze voor motoren en regelaars.
Maar in wezen loop ik op de situatie vooruit, want je hebt nog niet alten weten of het een statisch of varend model wordt. Maar goed we horen wel als er vragen zijn. En maak een bouwverslag en plaats die op het Forum. Op die manier houd je vragen, antwoorden en adviezen bij elkaar.
En als je schip klaar is heb je een mooi verhaal over het ontstaan daarvan. En mijn ervaring is dat het bouwverslag een positieve invloed heeft op het eindresultaat. Succes ermee! Gr. Klaas.