Harder steinbeck evolution probleem

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Jasper, 30 jul 2006.

  1. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Joooo modelbouwers,

    ik heb een probleempje met mijn airbrush. Nadat ik, een jaar geleden, een complete scooter had gespoten, ging mijn airbrush raar doen. Als ik de spuit op de compressor aansluit, hoor je al lucht door de nozzle lopen. Als je verf in het bekertje doet, ontstaan er kleine luchtbellen. Ik denk zelf dat er een paar O-ringetjes versleten zijn. Want met de scooter spuiten heb ik een 0.6mm nozzle in gehad en veel grote vlakken gespoten met 2 tot 3 bar. Ik denk dat daardoor mijn spuit erg snel versleten is.

    Klopt het dat er O-ringetjes zijn versleten? Of denken jullie dat er meer aan de hand is?
     
  2. DEÎFIED

    DEÎFIED Guest

    De lucht door de nozzle is 9 van de 10 keer door een niet schone of beschadigde naald.
    Kan zelfs vuil zijn wat je met het blote oog niet kan zien.Pak er desnoods een vergrootglas bij.
    Ook wanneer er verfresten in de spuit zelf achterblijven heb je kans op een niet goede afsichting van de ringetjes.
    Ik zou eerst proberen om je spuitje goed te reinigen.
    Haal anders je spuit uit elkaar en leg het een nachtje in de airbrushreiniger.
    Werkt dit niet dan zal het hoogst waarschijnlijk een versleten afdichting zijn.

    Succes! :wink:
     
  3. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.244
    Locatie:
    Arnhem
    Heb er zelf ook een en ook dit probleem gehad.
    waarschijnlijk is het opgelost met goed schoonmaken, lost dit het probleem niet op dan heb je waarschijnlijk het o ringetje van je luchtkop versleten ( degene waar je nozzle in zit)

    groet dennis
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    de truuk is om voorzichtig met je naald je nozzle schoon te maken, je voelt dan meteen dat je met de naald op lak zit ipv staal op staal.

    let wel dat je je naald niet verklooit.

    lekt hij dan nog ?
    dan de nozzle een nacht in de thinner leggen en nogmaals proberen (witte teflon pakking eraf halen !!)

    ook de teflon ring goed controleren op scheurtjes of beschadigingen, zoals dennis zegt, die is ook verdacht.
     
  5. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Bij mij begonnen deze problemen juist door thinner! het rubbertje wat achter de nozzle zit kan hier niet zo goed tegen en wordt er week van. Hierdoor zuigt of blaast hij valse lucht waardoor het gaat borrelen in de verfbeker.
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    daarom staat er ook bij dat je die witte pakking eraf moet halen !! :D
     
  7. DEÎFIED

    DEÎFIED Guest

    Rubber o-ringetjes kunnen überhaupt niet goed tegen thinner.
    Maak je ze hier mee schoon dan moet je het spuitje daarna goed doorspuiten met wat warm water.

    Ik ben blij dat ik spuit met verf op waterbasis.
    Gewoon wat airbrushcleaner gebruiken en hij is weer schoon. :wink:
     

Deel Deze Pagina