Hardnekkig virus

Discussie in 'Watervliegen' gestart door serge pot, 15 apr 2012.

  1. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.553
    Locatie:
    Ede
    Afgelopen zaterdag dus voor het eerst eens wezen kijken bij het watervliegen en spontaan een virusje opgelopen .Dat virusje gaan we voorlopig niet bestrijden .

    Daar een leuke widgeon zien vliegen in de arf uitvoering .Alleen de prijs was ik het niet mee eens 220 euro voor enkel een kaal toestel .
    Ik wilde dus wel zoiets en dan ook van hout .

    Toen kwam de puddle twin om de hoek en de 110cm versie leek me wel wat .
    RC-Wasserflug

    Op downloads klikken en dan even bladeren naar puddletwin 2.

    Een klein nadeeltje voor mij is dat het model hier voor depron ontworpen is .

    Nu geeft dat niet .tekening dus wel uitgeprint en kan hem dus wel grotendeels gebruiken . Enkelt even een vleugeltje uittekenen zonder dat aquila profieltje wat nu gebruikt word(vlakbodem). Zal best goed vliegen ,maar er zijn betere profielen .Clark-y 11,7% is een betere voor deze .

    Tekening schiet al aardig op .De originele woog 400 gram .Als ik 1000gram haal ben ik blij.

    Ik wil hem dus voor deze keer niet electrisch maken ,maar met 2 1cc motoren uitrusten van elk een 55 gram (AP 061A)
    Totaal vermogen zal dan rond de 250 a 300Watt zitten .
    Tankjes kunnen dan mooi achter de motoren in de gondels .
    Als gas servo kan daar dan ook een Hs55 in (of andere chinees ).
    2 propjes er op van 6x5 ongeveer .

    Of iemand moet nog een paar 1 cc motoren hebben liggen welke hij wil doneren :rolleyes:.

    Voor het watervliegen ga ik er van uit dat het stuk gaat door waterschade ,dus ik wil er niet veel in investeren .

    En mocht het toch niks worden met die motoren wil het toch zo flexibel houden dat het in een zucht om te bouwen is naar electro .
     
  2. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je heet toch geen Berto .

    Die trouwens de laaste keer alles vliegklaar (wel geductapet) mee naar huis nam , of het lag misschien aan Onno die de Piper niet mee hat .

    Vliegtuigen kunne kwa water meer hebben als de meeste denken. ;)

    Dus gewoon de virus zijn gang laten gaan en lekker gaan bouwen , je hebt tijd tot midden septemper

    Mvg Johan
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    :yes: :yes:


    Goed bezig Serge :thumbsup:
     
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.553
    Locatie:
    Ede
    RCLineTV - Puddle Twin 2

    Voor nu even genoeg getekend en gezocht .
    Morgen eerst een cylinderkopje bewerken ,daarna verder aan een decathlon (ik heb ruimte nodig op de werkbank :D )
     
  5. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Als je het draadje van de Widgeon door neemt kan je lezen dat Frans hem voor minder heeft , direct uit usa. Het was idd een hoop geld maar het was het wel waard , mooie glasvezel romp , goed doordacht ontwerp ( rompvorm aftapplug enz )

    Je kan ook nog eens bij PAF kijken , die heeft ook nog wel leuke vliegboten in het assortiment.

    Mvg,

    Bart
     

Deel Deze Pagina