serge pot
Forum veteraan
Afgelopen zaterdag dus voor het eerst eens wezen kijken bij het watervliegen en spontaan een virusje opgelopen .Dat virusje gaan we voorlopig niet bestrijden .
Daar een leuke widgeon zien vliegen in de arf uitvoering .Alleen de prijs was ik het niet mee eens 220 euro voor enkel een kaal toestel .
Ik wilde dus wel zoiets en dan ook van hout .
Toen kwam de puddle twin om de hoek en de 110cm versie leek me wel wat .
RC-Wasserflug
Op downloads klikken en dan even bladeren naar puddletwin 2.
Een klein nadeeltje voor mij is dat het model hier voor depron ontworpen is .
Nu geeft dat niet .tekening dus wel uitgeprint en kan hem dus wel grotendeels gebruiken . Enkelt even een vleugeltje uittekenen zonder dat aquila profieltje wat nu gebruikt word(vlakbodem). Zal best goed vliegen ,maar er zijn betere profielen .Clark-y 11,7% is een betere voor deze .
Tekening schiet al aardig op .De originele woog 400 gram .Als ik 1000gram haal ben ik blij.
Ik wil hem dus voor deze keer niet electrisch maken ,maar met 2 1cc motoren uitrusten van elk een 55 gram (AP 061A)
Totaal vermogen zal dan rond de 250 a 300Watt zitten .
Tankjes kunnen dan mooi achter de motoren in de gondels .
Als gas servo kan daar dan ook een Hs55 in (of andere chinees ).
2 propjes er op van 6x5 ongeveer .
Of iemand moet nog een paar 1 cc motoren hebben liggen welke hij wil doneren
.
Voor het watervliegen ga ik er van uit dat het stuk gaat door waterschade ,dus ik wil er niet veel in investeren .
En mocht het toch niks worden met die motoren wil het toch zo flexibel houden dat het in een zucht om te bouwen is naar electro .
Daar een leuke widgeon zien vliegen in de arf uitvoering .Alleen de prijs was ik het niet mee eens 220 euro voor enkel een kaal toestel .
Ik wilde dus wel zoiets en dan ook van hout .
Toen kwam de puddle twin om de hoek en de 110cm versie leek me wel wat .
RC-Wasserflug
Op downloads klikken en dan even bladeren naar puddletwin 2.
Een klein nadeeltje voor mij is dat het model hier voor depron ontworpen is .
Nu geeft dat niet .tekening dus wel uitgeprint en kan hem dus wel grotendeels gebruiken . Enkelt even een vleugeltje uittekenen zonder dat aquila profieltje wat nu gebruikt word(vlakbodem). Zal best goed vliegen ,maar er zijn betere profielen .Clark-y 11,7% is een betere voor deze .
Tekening schiet al aardig op .De originele woog 400 gram .Als ik 1000gram haal ben ik blij.
Ik wil hem dus voor deze keer niet electrisch maken ,maar met 2 1cc motoren uitrusten van elk een 55 gram (AP 061A)
Totaal vermogen zal dan rond de 250 a 300Watt zitten .
Tankjes kunnen dan mooi achter de motoren in de gondels .
Als gas servo kan daar dan ook een Hs55 in (of andere chinees ).
2 propjes er op van 6x5 ongeveer .
Of iemand moet nog een paar 1 cc motoren hebben liggen welke hij wil doneren
Voor het watervliegen ga ik er van uit dat het stuk gaat door waterschade ,dus ik wil er niet veel in investeren .
En mocht het toch niks worden met die motoren wil het toch zo flexibel houden dat het in een zucht om te bouwen is naar electro .