Hardware MHZ Cayman 2.0

Discussie in 'Speedboten' gestart door andyslow, 27 sep 2020.

  1. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    Goedeavond,

    ik zit eraan te denken om genoemde boot te kopen en heb er een aantal vragen over, hoop jullie kunnen mij verder helpen. Ik zoek trouwens een boot om ook bij wind en ruw water te kunnen varen vandaar dat ik dit boot gekozen heb.Qua snelheid hoop ik bij 110kmh uit te kunnen komen. Ik denk dat 10-12 S qua Lipo voldoende is hiervoor.
    De vragen .....
    - Ik vindt dat een MHZ Trimax Powertrim niet makkelijk in te stellen lijkt, klopt dit en wat zou een mogelijke alternatief zijn?

    - Is een 300A regler voldoende en welke is dan een goede?

    - ik zou graag willen weten wat de afstand tussen Roer en de prop zou moeten zijn?
    Het gaat mij om dit roer https://www.mhz-powerboats.com/ruder/ruder/42/ruder-mit-wasseraufnahme-hydroruder-maxi-207mm

    - kan ik het roer beter achter de bv powertrim (of wat jullie advies ook is) of ernaast zetten i.v.m propwalk, of de powertrimm en aantal mm naar rechts?

    Motor Scorpion 5035specs:
    Motor Ø 61mm
    Stator Ø 50mm
    Stator Länge: 35mm
    Magnet Pole 8
    Motor KV 760 Kv RPM / Volt
    Max. kont. Kraft: 5800W
    Max. kont. Strom: 150A
    Max. Spitzenstrom: 230A
    Gewicht: 729g
    Motorwelle: 10mm
    Gehäuselänge: 74.0mm
    Max. Lipo Zellen: 8 ~ 12 S
    Max. Spitzenleistung: 8100 Watt

    groet,
    Andreas
     
  2. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    HOi Andyslow je set up kan wel alleen wet je het zeker dat het een chapperal wordt? Als schaalmodel is hij wel mooi maar denk persoonlijk dat je beter een cayman of een buster kan kopen als je echt goede vaareigenschappen wilt hebben en zijn goedkoper .
    Mtc powertrims zijn erg goed ipv een trimax.
    Ik ga je draadje volgen hoor leuk ben benieuwd.
     
  3. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    Hi Carbohans,
    Met dank aan jou is er een keuze erbij gekomen—> MHZ Cayman 2.0, lijkt mij uitermate geschikt.
    Iemand nog ideeën m.b.t de vragen?
     
  4. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Daar zal je geen spijt van krijgen, mooie snelle mono met een goed carvend bochtengedrag en nog een schaalmodel ook en niet te groot past nog net in de kofferbak en goed in ruig water.
    - een 300A regelaar met of zonder log funktie is ruim voldoende wel 1 die min 12. /14s aan kan
    - vervanger voor trimax bv een mtc powertrim die zijn van goede kwaliteit.
    - het mhz roer is eigenlijk voor direct achter de prop en daar moet je van houden soms is het stuurgedrag minder goed
    daar heb je met een roer naast de prop minder last van afstand afhankelijk hoe groot de max prop wordt die je nog
    kan gebruiken bv octura X 470 als max dat is 7 /2 is 3.5 plus extra ruimte nog 2.5 cm maakt 6 cm tussen roerblad (ongeveer)
    en powertrim er zijn denk ik wel mensen die hier een rekentabelletje voor hebben dus enige aanvulling is Welkom.

    Kwa setup heb je eigenlijk 2 opties op 10 s max 800kv of 12s max 650/700kv ga je hoger in kv Dan worden de stromen te hoog min 8awg en 8 mm connectoren anders wordt het te heet en smelt het soldeer ( mijn eigen ervaring)
    Er loopt een draadje die je met de zoekfunktie kan vinden ( bouwverslag buster) daar kan je een hoop info vinden is een ongeveer vergelijkbare boot. Gr Hans
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2020
  5. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi Hans,
    bedankt voor je hulp. Hier kan ik mee verder.

    Als het boot er komt bespaar ik mij de moeite met een bouwverslag. Aangezien het aantal reacties is het geen interessant verhaal.

    groet Andreas
     

Deel Deze Pagina